Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2017-04-27
Bezpieczny, zdalny serwis instalacji automatyki z Ubiquity

Ubiquity to rozwiązanie zdalnego dostępu serwisowego do instalacji opracowane przez firmę ASEM. Umożliwia zdalny serwis i rekonfigurację pracy systemów automatyki, jednocześnie redukując koszty związane z serwisem i eksploatacją. Rozwiązanie odpowiada na potrzeby użytkowników, którym zależy na ciągłości pracy instalacji i szybkim serwisie. Jest też bardzo pomocne w fazie odbioru instalacji, ponieważ nie wymaga obecności ekipy technicznej na obiekcie.

Zdalny_dostęp_serwisowy_do_instalacji_Ubiquity_SABUR.png

Ubiquity pozwala na zdalny dostęp za pośrednictwem połączenia VPN (po Ethernecie lub GSM) do urządzeń automatyki (jak sterowniki PLC, napędy, a także systemy sterowania i zdalnego nadzoru) podłączonych za pomocą podsieci Ethernet i szeregowych. Rozwiązanie nie wymaga instalacji dodatkowych urządzeń i pozwala na działanie w oddalonych instalacjach podobnie jak w sieci lokalnej. Umożliwia inżynierom wsparcia reakcję na powstające problemy, bez konieczności wyjazdów i pobytów w obiektach. Podczas fazy uruchomienia i odbioru instalacji pozwala na modyfikacje i aktualizacje aplikacji, a także zdalne debugowanie sterowników PLC i innych urządzeń dostępnych w sieci.

 

 




Zdalny serwis z poziomu komputerów PC, paneli HMI i routerów ASEM

Platforma Ubiquity jest wbudowana w panele HMI i systemy sterowania PAC firmy ASEM. Routery Ubiquity to z kolei niezależne rozwiązania zapewniające funkcjonalności zdalnego dostępu serwisowego dowolnym urządzeniem automatyki. Za pośrednictwem routerów Ubiquity urządzenia wyposażone tylko w porty szeregowe są udostępniane także w sieci Ethernet. Routery RK/RM11 mają wbudowany modem 2G/3G/3G+EDGE/HSPA i umożliwiają dostęp do instalacji bez użycia przewodowego połączenia internetowego.
Licencja Ubiquity Basic Runtime jest także zainstalowana bezpłatnie w wybranych rodzinach komputerów panelowych i box producenta. Aby rozpocząć korzystanie z funkcjonalności zdalnego dostępu należy wykonać dwa kroki. Konieczna jest instalacja aplikacji Ubiquity Control Center na dowolnym komputerze z systemem Windows (aplikacja dostępna bezpłatnie na www producenta). Autoryzacja połączenia pomiędzy urządzeniem lokalnym i zdalnym następuje poprzez Internet, z wykorzystaniem serwera Ubiquity. Aby uzyskać komunikację z serwerem, konieczne jest założenie na nim domeny (konta), do której przypisywane będą urządzenia z możliwością zdalnego dostępu oraz użytkownicy systemu.

 Rys. Schemat działania Ubiquity
Rys. Schemat działania Ubiquity

W skład środowiska Ubiquity wchodzą:

  • Ubiquity Runtime − aplikacja instalowana na urządzeniu zdalnym, z którym jest nawiązywana komunikacja.
  • Ubiquity Control Center − aplikacja instalowana na komputerze serwisowym, która umożliwia konfigurację połączenia z urządzeniami zdalnymi. Komputer z Ubiquity Control Center pełni funkcję stacji nadzorczej.
  • domena na serwerze Ubiquity jest kontem na serwerze, które odpowiada za autoryzację połączenia pomiędzy komputerem z aplikacją Ubiquity Control Center a komputerem zdalnym.

Ubiquity używa połączenia internetowego, tworząc sieć VPN pomiędzy komputerem serwisowym (stacji nadzorczej Ubiquity Control Center) a zdalnym urządzeniem (z aplikacją Ubiquity Runtime). Stacja nadzorcza uzyskuje dostęp do takich funkcji jak: zdalny pulpit, czat, wymiana plików, zdalne programowanie i serwisowanie urządzeń oraz aktualizacja aplikacji. Korzystanie z funkcjonalności zdalnego serwisu nie wiąże się z opłatami za przesyłane dane i urządzenia podpięte do systemu.

Ubiquity w wersji przenośnej

Możliwość przenoszenia licencji Ubiquity pomiędzy różnymi urządzeniami dodatkowo rozszerza funkcjonalności zdalnego dostępu serwisowego. Licencja Ubiquity portable może być aktywowana na jednym urządzeniu jednocześnie, ale można ją przenosić na inne urządzenia do dwudziestu razy, bez ograniczeń czasowych.

Ubiquity umożliwia bezpieczny, zdalny dostęp do urządzeń automatyki za pomocą VPN, a co za tym idzie diagnozowanie i rozwiązywanie niektórych problemów na instalacji bez konieczności wyjazdów serwisowych. Rozwiązanie zapewnia ciągłość pracy instalacji i szybkość serwisu; ułatwia konfigurację i modyfikację ustawień maszyn i instalacji automatyki. Podczas odbiorów i uruchomień instalacji nie wymaga obecności ekipy technicznej na obiekcie.

Więcej informacji o Ubiquity

Autor:
SABUR Sp. z o.o.
Dodał:
SABUR Sp. z o.o.