Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Suzhou Veichi Electric CO., Ltd.
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2014-09-04
Automatyczny układ napędu jazdy na wszystkie koła
zamiatarka ulic
Producent:
BOSCH REXROTH

Nowe rozwiązanie firmy Rexroth dla hydrostatycznego napędu jazdy dla pojedynczego koła we właściwym momencie pozwala na automatycznie przełączanie pomiędzy napędem na dwa koła a napędem na wszystkie koła

  •     Napęd na wszystkie koła tylko wtedy, gdy jest potrzebny – automatyczna aktywacja,
  •   Wysoka sprawność energetyczna dzięki zastosowaniu blok zaworowego HET
  •     Kompaktowe rozwiązanie typu plug-and-play dla łatwej integracji z pojazdem


Najwyższa możliwa siła uciągu w trudnych warunkach przy jednoczesnym zachowaniu optymalnej efektywności energetycznej – są to często wzajemnie sprzeczne cele podczas projektowania lub zakupu pojazdu dla służb miejskich czy maszyny roboczych z niezależnym napędem na koła. Firma Bosch Rexroth wprowadza teraz swoje rozwiązanie Wysokowydajnej Kontroli Trakcji (HET), nowe rozwiązanie z zastosowaniem hydrostatycznego napędu układu jazdy, które łączy w sobie i zapewnia jednoczesną realizację obydwóch tych wymagań.


Sprawność energetyczna układu Kontroli Trakcji (HET) wynika między innymi z faktu, że napęd na wszystkie koła aktywowany jest tylko wtedy, gdy jest potrzebny – całkowicie automatycznie, bez żadnego działania podejmowanego przez kierowcę. Na przykład podczas jazdy w trudnych warunkach terenowych, gdy koło traci kontakt z podłożem, następuje poślizg koła.

Hydrauliczny silnik wielotłokowy promieniowy typu MCR napędzający koło reaguje na taką sytuację zwiększając przepływ oleju. Wzrost przepływu oleju powoduje natychmiastowe i bezstratne przeniesienie momentu obrotowego do połączonego szeregowo silnika MCR i koła znajdującego się na innej osi. Dzięki wykorzystaniu takiej „poślizgowej aktywacji" napędu na wszystkie koła Wysokowydajna Kontrola Trakcji zapewnia niezawodną i pewną reakcję na dowolne ukształtowanie terenu i pozwala zaoszczędzić znaczną ilość energii w porównaniu z napędem na wszystkie koła realizowanym przez cały czas jazdy.


W mniej trudnym terenie lub podczas jazdy po drodze koła zamocowane na osi napędowej zapewniają na ogół wystarczająca siłę uciągu. Wielotłokowe hydrauliczne silniki promieniowe zamontowane na drugiej osi pracują wtedy po prostu na biegu jałowym („wolne koło"). Tylko dwa stale napędzane silniki hydrauliczne typu MCR przenoszą moc z silnika spalinowego. Jednak poślizg występuje nie tylko wtedy, gdy koło wiruje bez styczności z podłożem. Z powodu odkształcenia opon poślizg w zasadzie istnieje zawsze w różnym stopniu.
Układ Kontroli Trakcji (HET) całkowicie eliminuje pogorszenie sprawności sprawności maszyny. Specjalnie opracowany blok zaworów zapewnia, że „nadmiarowy" olej hydrauliczny, którego przepływ jest spowodowany przez naturalny poślizg kół, jest kierowany na stronę niskociśnieniową obwodu.


Dodatkowo, blok zaworów HET nie jest umieszczony w linii głównej układu hydraulicznego, dzięki czemu w jeszcze większym stopniu można zminimalizować ewentualne straty. Dodatkowo integracja w bloku funkcji zaworów płuczących powoduje, że układ jest kompaktowy w budowie a rozwiązanie typu plug-and-play pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze związane z montażem i instalacją orurowania.


W bloku HET nie ma żadnych czujników ani elektronicznych elementów sterowniczych. Oprócz nowo skonstruowanego bloku zaworów w skład systemu wchodzą sprawdzone standardowe elementy składowe, jak np. pompy wielotłokowe typu A4VG lub A10VG, a także silniki hydrauliczne MCR ze stałą lub zmienną chłonnością. To wszystko powoduje, że system HET jest niezwykle elastycznym rozwiązaniem i może być stosowany w wielu rozmaitych typach pojazdów, takich, jak pojazdy dla służb miejskich (komunalnych), mini-wywrotek oraz niewielkich ładowarek przedsiębiernych. System jest tak zaprojektowany, aby spełniał możliwie najszerszy wachlarz wymagań, w tym również zapewniał wymaganą prędkość pojazdu oraz oszczędność miejsca instalacji.

 

 Więcej informacji TUTAJ

Skontaktuj się z dystrybutorem

Dystrybutor

Bosch Rexroth Sp. z o.o.

mgr inż. Krzysztof Soboń

Nr telefonu: +48 22 738 18 60 Skopiuj

E-mail: krzysztof.sobob@boschrexroth.pl Skopiuj
WWW: www.boschrexroth.pl

Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl

Wyślij wiadomość

Dodaj plik...