Oprogramowanie - REMONTY2 - Zarządzanie Remontami i Awariami
Aplikacja Remonty2:
- wspomaga zarządzanie remontami i przeglądami
- tworzy bazę danych wyposażenia całego zakładu
- tworzy bazę magazynu podręcznego
- zapisuje dane dotyczące remontów, przeglądów i awarii
- umożliwia tworzenie harmonogramów napraw
- umożliwia tworzenie raportów i statystyk
- umożliwia planowanie oraz ocenę gospodarki zasobami
Aplikacja Remonty2 przeznaczona jest do pracy pod kontrolą systemu MS Windows 9x/NT4.0/2000. Oprogramowanie współpracuje z dwoma typami baz danych: MSAccess oraz SQL Server 7.0/2000.
Baza MSAccess przeznaczona jest dla wersji jednostanowiskowej.
Baza danych SQLServer zapewnia dużą wydajność pracy programu w sieci oraz stabilność jego działania i ochronę danych.
Aplikacja umożliwia dostosowanie prezentacji danych do potrzeb klienta.
Pomoc kontekstowa oraz możliwość wyszukiwania informacji na podstawie haseł zapewnia szybki dostęp do żądanych informacji podczas pracy z programem. Wielookienkowość, menu i pasek narzędzi zapewniają szybki dostęp do danych. Graficzna prezentacja stanu, ważności
i położenia przyrządów pomiarowych zwiększają przejrzystość programu.
Użytkownik oprogramowania ma możliwość indywidualnego dostosowania widoku list do własnych potrzeb:
- wybór kolumn, które mają być widoczne
- kolejność kolumn w tabeli
- szerokość poszczególnych kolumn
- dowolne sortowanie i filtrowanie danych
Aplikacja jest chroniona przed przypadkowymi operatorami. Aby uruchomić oprogramowanie należy wprowadzić nazwę i hasło. Operacje na danych związane bezpośrednio z remontami i awariami są w programie zapamiętywane, z zaznaczeniem operatora, który tych dokonał zmian.
Dla każdego z operatorów oprogramowania można określić zakres uprawnień. W zależności od potrzeb uprawnienia mogą być nieograniczone - możliwość wprowadzania i kasowania danych, zmiany konfiguracji programu, lub minimalne - tylko przeglądanie danych, bez możliwości wprowadzania zmian.
Listy pomocnicze ułatwiają i przyspieszają wprowadzanie często powtarzających się danych do bazy.
- dostawcy
- producenci
- rodzaje awarii
- przyczyny awarii
- czynności dotyczące usuwania awarii
- pracownicy / wykonawcy
- specjalności pracowników
- rodzaje remontów / przeglądów
- instrukcje
- grupy
Urządzenia są podstawowym elementem aplikacji. Dla nich są deklarowane wszelkie zdarzenia - remonty, przeglądy i awarie. Każde z urządzeń wprowadzonych do bazy danych jest identyfikowane przez numer ewidencyjny, który musi być unikatowy. Poza nazwą i numerem ewidencyjnym można wprowadzić dodatkowe informacje:
- typ
- rodzaj
- nazwa producenta i dostawcy
- data produkcji
- data instalacji
Dla zwiększenia przejrzystości danych urządzenia są umieszczone na wydziałach. Dla większego usystematyzowania danych można do hierarchii włączyć jeszcze obiekty. Każda z maszyn może zostać przeniesiona na inny wydział lub obiekt z zachowaniem informacji
o podzespołach i częściach oraz wszelkie wprowadzone zdarzenia powiązane - remonty, przeglądy i awarie.
Remonty i przeglądy deklaruje się dla konkretnych urządzeń. Poza ogólnym zdefiniowaniem typu prac, jakie mają być wykonane istnieje możliwość wyszczególnienia kolejnych czynności i przypisania im przewidywanego oraz rzeczywistego czasu wykonania oraz osobę
odpowiedzialną za wykonanie danej czynności. Można również wprowadzić informacje o tym, ile osób jest potrzebnych do wykonania poszczególnych czynności, jaki sprzęt i materiały będą konieczne do przeprowadzenia naprawy, a także jakie elementy urządzenia przeznaczone
są do wymiany.
W przypadku remontów i przeglądów okresowych nowe terminy są ustalane automatycznie przez aplikację zgodnie z zadeklarowanym czasokresem. W każdej chwili operator programu ma dostęp do archiwum, a podczas uruchamiania aplikacji pojawiają się informacje o remontach
zaległych, aktualnie wykonywanych i zbliżających się (zgodnie z zadanym wyprzedzeniem).
Awarie, podobnie jak remonty, deklarowane są dla każdego z urządzeń, a informacje o awariach i usterkach przechowywane są w bazie danych. W ramach informacji o usterkach i awariach przechowywane są informacje na temat przyczyny jej wystąpienia, jakie czynności
zostały podjęte, jaki był czas przestoju, oraz kto ją zgłosił, kto dokonał naprawy i kto odebrał maszynę po naprawie. Jeśli awaria jest duża, to można dla niej zadeklarować remont.
Awarie oraz naprawy są również przedstawiane w postaci wykresu w zadanym przedziale czasowym. Wykres taki przedstawia ilość zdarzeń, a w przypadku awarii - czasy przestojów. Wykresy takie mogą być generowane dla wybranego urządzenia, dla maszyn na jednym wydziale
lub wszystkich urządzeń wprowadzonych do bazy danych. Drugą formą prezentacji zgromadzonych danych są raporty - np. harmonogram remontów, statystyka awarii.
Porównaj ofertę z innymi dostawcami
To proste! Uzupełnij formularz i poznaj najlepsze oferty dostawców z branży automatyki przemysłowej.
Dystrybutor
OPTOSOFT Sp. z o.o.
- Adres: Radzionkowska 10, 51-506 Wrocław
-
Nr telefonu: +48713699950
-
Faks: +48713699969
Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl