Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2012-02-16
Systemy Kontroli Zużycia Paliwa
Producent:
CONTOIL

Oferowane systemy dzielą się na dwie grupy w zależności od metody pomiaru:

I. Pomiar przepływu paliwa na bazie przepływomierzy.
II. Pomiar ilości paliwa na bazie sond paliwowych.

Systemy grupy pierwszej stosowane są w jednostkach sprzętowych wyposażonych w silnik wysokoprężny z rzędową bądź membranową pompą paliwa.

Systemy grupy drugiej są stosowane głównie w jednostkach wyposażonych w silniki wysokoprężne typu Cummins, Deutz, (gdzie przepływomierze zaburzają pracę silnika) bądź tam, gdzie są wymagane dodatkowe informacje oprócz danych dot. zużycia paliwa. Cechuje je całkowita odporność na obniżoną jakość paliwa lub jego zanieczyszczenie.

Ad.I. System pomiaru zużycia paliwa na bazie przepływomierzy.
System dostarcza informacje o rzeczywistej ilości paliwa zużytego przez silnik.
Zastosowane mierniki przepływu: VZO-4 lub VZO-8 seria CONTOIL, producent AQUAMETRO (Szwajcaria).
Granica błędu pomiarowego: ± 1 % wartości rzeczywistej.
Zasada pomiaru: miernik jest montowany w układ paliwowy za filtrami dokładnego oczyszczania paliwa, a przed pompą wtryskową. Powrót paliwa jest włączany w obieg paliwa za miernikiem.

UWAGA: Systemu nie należy stosować w silnikach z pompowtryskiwaczami.

Układ pomiarowy jest zabezpieczony przed ingerencją osób nieuprawnionych.

System jest objęty 12-to miesięczną gwarancją i serwisem pogwarancyjnym.

Ad.II. Pomiar ilości paliwa na bazie sond paliwowych.
System jest oparty na bazie sond paliwowych instalowanych w zbiorniku paliwa i nie ingeruje w układ paliwowy jednostki. Jest przystosowany do pracy w skrajnie trudnych warunkach, może być narażony na wibracje i zapylenie. Dodatkowo jest odporny na ewentualne zanieczyszczenia i obniżoną jakość paliwa. Zmiany objętości paliwa na skutek zmian temperatury nie wpływają na dokładność pomiarów.

Sposób oraz układ do gromadzenia i przetwarzania informacji związanych z danym pojazdem poprzez swoją konstrukcję umożliwia kontrolę wielu dodatkowych parametrów i opracowywanie przejrzystych raportów. Elastyczność systemu pozwala na monitorowanie pracy dodatkowych urządzeń zamontowanych na pojeździe jak pompy, dźwigi i inne.

System jest zabezpieczony przed ingerencją osób nieuprawnionych, dodatkowo notuje wszystkie zdarzenia (łącznie z datą i godziną), które taka ingerencja mogłaby spowodować.

Użytkownik otrzymuje następujące informacje na dotyczące monitorowanego pojazdu:
1. Czas pracy silnika
2. Dynamiczna analiza zmian ilości paliwa w zbiorniku z weryfikacją tankowań
3. Kontrola obrotów silnika (opcja)
4. Kontrola maksymalnej prędkości
5. Moduł lokalizacji GPS (opcja)

Ad.1. Raport pozwala na kontrolę czasu pracy silnika i przejechanego w tym czasie dystansu. Przedstawiony jest w następujący sposób: rozpoczęcie, zakończenie, posumowanie dnia i całego raportu. Dostępne są również raporty okresowe w cyklu tygodniowym lub miesięcznym. Precyzyjne podawanie czasu pracy silnika pozwala uniknąć nadużyć związanych z rozliczaniem paliwa zużytego podczas fikcyjnego czasu pracy jednostki.
Raport podaje również czas pracy jednostki w trybie biegu jałowego.

Ad.2. Raport pozwala na weryfikację ilości pobranego paliwa oraz kontrolę następujących parametrów:
- poziom paliwa w zbiorniku na początku i końcu analizowanego okresu czasu;
- lista tankowań oraz sumę zatankowanego paliwa;
- zużycie paliwa w analizowanym okresie czasu;
- średnie zużycie paliwa w analizowanym okresie czasu - nagłe zmiany sugerują usterki silnika lub nieuzasadnione ubytki paliwa;
- pokonany dystans w analizowanym okresie czasu;
- graficzne przedstawienie ilości paliwa w zbiorniku w funkcji czasu, z zaznaczeniem okresu pracy i postoju silnika;
- zestawienie nieuzasadnionych ubytków paliwa – o ile takie wystąpią.

Ad.3. Raport pozwala na monitorowanie przekraczania zadanych (maksymalnych) obrotów silnika – pozwala to kontrolować tzw. kulturę pracy kierowców/operatorów. Rejestrator zapisuje moment przekroczenia zadanych obrotów, jak również moment obniżenia obrotów poniżej zadanej wartości oraz prędkości, przy jakich miało to miejsce.
W raporcie podane są:
- data i godzina początku oraz końca przekroczenia;
- czas trwania przekroczeń obrotów;
- maksymalna wartość osiągniętych obrotów w danym okresie przekroczenia;
- prędkości w momencie przekroczeń.

Ad.4. Raport pozwala na kontrolę przekraczania (maksymalnej) zadanej prędkości. Rejestrator zainstalowany w pojeździe rejestruje moment przekroczenia zadanej prędkości oraz moment obniżenia tej prędkości do poziomu niższego od zadanego maksimum. Raport zawiera informacje o dacie i godzinie przekroczenia, ustaloną graniczną prędkość oraz osiągnięte maksimum.

Ad. 5. Moduł lokalizacji GPS pokazuje pozycję pojazdu na elektronicznych mapach wraz z informacją o dacie, godzinie i ilości paliwa w zbiorniku pojazdu.

Wszystkie parametry są zapisywane w elektronicznym rejestratorze, zabudowanym w kabinie kierowcy/operatora. W zależności od wersji systemu odczyt danych następuje poprzez standardowy port RS232C lub dane przesyłane są drogą radiową.
Integralną częścią jest oprogramowanie analizujące dane pobrane z rejestratora.

UWAGA: SYSTEM NIE WYMAGA OPŁAT ABONAMENTOWYCH.

Produkt jest objęty 12-to miesięczną gwarancją i serwisem pogwarancyjnym.

Oferujemy:
- montaż
- uruchomienie
- oprogramowanie
- przeszkolenie obsługi
- opiekę posprzedażną

Porównaj ofertę z innymi dostawcami

To proste! Uzupełnij formularz i poznaj najlepsze oferty dostawców z branży automatyki przemysłowej.

Dystrybutor

F.P. KOWALSKI

Adres: Sobieskiego 59/3, 44-100 Gliwice

Nr telefonu: 880 107 278 Skopiuj

Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl