Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2014-09-04
Technika teatralna w Europejskim Centrum Muzyki w Lusławicach
sala koncertowa w Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiegp
Producent:
BOSCH REXROTH

Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego zostało stworzone z myślą o młodych, utalentowanych muzykach oraz profesorach - wybitnych specjalistach sztuki wykonawczej, kompozycji i szeroko pojętej humanistyki. Ma ono służyć jako miejsce inspiracji, zachęcające najzdolniejszych młodych muzyków z całego świata do doskonalenia umiejętności i osiągnięcia pełnej dojrzałości artystycznej.


Europejskie Centrum Muzyki zostało zaprojektowane jako wysokiej klasy, wielofunkcyjny obiekt muzyczny stwarzający możliwości wszechstronnego doskonalenia w dziedzinie muzyki, organizacji koncertów oraz kameralnych spektakli baletowych. Nowoczesny obiekt został zaprojektowany przez krakowskie biuro architektoniczne DDJM i powstał zaledwie w 16 miesięcy. Budynek ma powierzchnię prawie 10 tys. m2, a jego sercem jest sala koncertowa o znakomitych parametrach akustycznych przeznaczona dla 650 widzów. W skład obiektu wchodzą również: sala prób na 150 miejsc (która z powodzeniem może służyć za salę kameralną), biblioteka, czytelnia, sala multimedialna, pokoje ćwiczeń, magazyny instrumentów, garderoby, kuchnia, jadalnia oraz baza noclegowa dla 120 osób. Obiekt posiada pełną infrastrukturę techniczną.


Głównym wykonawcą budowy Europejskiego Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach była firma Skanska S.A., która podpisała umowę z firmą Bosch Rexroth Sp. z o.o. na zaprojektowanie i wykonanie fosy orkiestry. Umowę podpisano w grudniu 2011, a projekt został zrealizowany w roku 2012.
Zaprojektowana i wykonana przez firmę Bosch Rexroth zapadnia fosy orkiestry, służy do zmiany głębokości fosy orkiestry, celem polepszenia zarówno kontaktu z widzami, jak i akustyki.


Zapadnia fosy orkiestry jest wykonana jako przestrzenna, ramowa konstrukcja stalowa. Napęd podnoszenia zapadni fosy orkiestry jest realizowany przez system sztywnych łańcuchów napędowych firmy Serapid, które są przymocowane do zapadni za pośrednictwem płyty z powierzchnią antywibracyjną.

Napęd łańcuchów jest osadzony na ramie stalowej, która z kolei jest przymocowana do fundamentu specjalnymi kotwami. Synchronizacja skoku łańcuchów sztywnych jest zapewniona w sposób mechaniczny, za pośrednictwem wałów Cardana. „Serapidy" rozmieszczone są w dwóch szeregach po cztery, przy czym każdy szereg napędzają poprzez przekładnie z parami stożkowymi silniki elektryczne. Synchronizacja pomiędzy dwoma szeregami jest realizowana wałem synchronizującym łączącym położone naprzeciw siebie silniki elektryczne. Napęd zapadni jest sterowany komputerowo ze specjalnie przygotowanych pulpitów.


Zapadnia fosy orkiestry jest prowadzona na obu krótszych stronach zapadni przez specjalne prowadnice złożone z szyny prowadzącej, umocowanej do ścian kotwami i wózka przymocowanego do platformy. Zapadnia wyposażona jest w systemy bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi normami.


Tylna długa krawędź zapadni fosy orkiestry i odpowiadająca jej krawędź budynku na poziomie pod podłogą +1 m zaopatrzone są w ochronę krawędzi tnących w postaci listwy bezpieczeństwa – dotknięcie jej powoduje natychmiastowe zatrzymanie ruchu zapadni.
Sterowanie zapadni realizowane jest przez ruchomy przenośny pulpit sterowniczy. Operator ma dwie możliwości: wybór jednego z trzech wymaganych poziomów lub wpisanie manualnie zadanej pozycji w milimetrach. Po naciśnięciu przycisku „Start" zapadnia dojeżdża do zadanego poziomu i zatrzymuje się.


W listopadzie 2012 zakończono instalację zapadni – wykonano próby obciążeniowe i przekazano głównemu wykonawcy, firmie Skanska, do eksploatacji.
Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego
Projekt zapadni fosy orkiestry.

więcej informacji TUTAJ

Skontaktuj się z dystrybutorem

Dystrybutor

Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl

Wyślij wiadomość

Dodaj plik...