Amazon Go. Tak nazywa się nowo otwarty sklep stacjonarny internetowego giganta, na którego lokalizację wybrał Seattle. Wyjątkowym czyni go fakt, że robiąc w nim zakupy, nie trzeba ustawiać się w kolejce do kasy.
Sklep pracuje w trybie automatycznym, śledząc każdego klienta oraz analizując artykuły wrzucane przez niego do koszyka. Towar zbierany jest w wirtualnym koszyku, natomiast po opuszczeniu sklepu Amazon po prostu obciąża rachunkiem konto klienta.
Aby móc korzystać ze sklepu opartego, m.in. o systemy wizyjne i algorytmy głębokiego uczenia się, należy posiadać konto w serwisie Amazon Go, który pośredniczy w płatności i pozwala jednoznacznie zidentyfikować kupującego.
Amazon postanowił wyjść naprzeciw tradycyjnym zakupom, pomimo silnej pozycji w Internecie, gdyż w samych Stanach Zjednoczonych w sklepach stacjonarnych nadal sprzedaje się 17% towarów detalicznych. To rynek o wartości 800 miliardów dolarów zdominowany głównie przez Wal-Mart, który z kolei zaczyna prężnie działać w sieci.
Obecnie technologia Amazon Go testowana jest przez pracowników firmy, jednak koncern chce udostępnić możliwość korzystania ze sklepu szerszemu gronu ludzi już na początku przyszłego roku.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- kopalniawiedzy
Komentarze (0)
Czytaj także
-
O robotyce przemysłowej
Wprowadzenie Terminu „robot" użył po raz pierwszy czeski pisarz Karel Čapek w 1920 roku, w swojej sztuce „R.U.R." (Roboty uniwersalne...
-
Złącza STORZ: Niezastąpione w Przemyśle, Pożarnictwie i Budownictwie
Złącza Storz wprowadzenie W dynamicznie rozwijającym się świecie przemysłu oraz służb pożarniczych, kluczowe staje się zapewnienie efektywnych i...