Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2017-01-03  |  Ostatnia aktualizacja: 2017-01-03
Jak zbudować plan rozwoju studentów i pracowników w branży edukacji? Szanse/wyzwania Przemysłu 4.0
Konkurs prac dyplomowych 2016 ASTOR
Konkurs prac dyplomowych 2016 ASTOR

W dniu 2 grudnia 2016, w krakowskim Collegium Maius odbyło się seminarium dla edukacji połączone z rozstrzygnięciem Konkursu ASTOR na Najlepszą Pracę Dyplomową. To już XVIII edycja tego wydarzenia, którego ideą przewodnią w tym roku było przygotowanie młodych inżynierów na nadejście czwartej rewolucji przemysłowej. Co zmienia Przemysł 4.0 w spojrzeniu na rozwój inżyniera?

Jak zbudować planu rozwoju kompetencji swoich i studentów, żeby odpowiedzieć na szanse/wyzwania Przemysłu 4.0? W jaki sposób podejść do tworzenia nowoczesnego programu rozwoju umiejętności studentów uczelni technicznych? Na te i inne pytania odpowiedziało uczestnikom seminarium, organizowane przez firmę ASTOR - dostawcę nowoczesnych technologii dla przemysłu i edukacji.

Seminarium zgromadziło ponad 60 gości, przedstawicieli zarówno wyższych uczelni, jak i szkół średnich. „Konkurs Prac Dyplomowych ma na celu rozwój aktywnych studentów, tych, którzy w obliczu zmieniających się realiów przemysłu w Polsce i na świecie są gotowi podjąć nowe wyzwania na drodze rozwoju. Rozwiązania od ASTOR, dostarczane przez globalnych dostawców, gwarantują kompatybilność z nowymi trendami, jakim jest z pewnością Przemysł 4.0"– mówi Małgorzata Stoch, dyrektor Akademii ASTOR, członek jury konkursowego.

W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele uczelni technicznych z całej Polski, w tym finaliści osiemnastej edycji konkursu wraz ze swoimi promotorami, jurorzy zasiadający w kapitule konkursu oraz przedstawiciele mediów i firmy ASTOR zaangażowani w projekt.

Mocnym punktem otwierającym seminarium było wystąpienie „Inżynier (wobec) Przemysłu 4.0. Szanse i wyzwania" Jarosława Gracela, Dyrektora ds. Marketingu i Relacji w firmie ASTOR. Kluczem do rozwoju dla młodych inżynierów z pewnością jest wielopoziomowa współpraca. "Inżynier Przemysłu 4.0 będzie potrzebował rozwijać zarówno nowe kompetencje techniczne, jak i też kompetencje miękkie, szczególnie te dotyczące współpracy. Nauczenie się współpracy z menedżerami, innymi inżynierami, a także z humanistami, będzie kluczem do sukcesu we wdrażaniu przełomowych technologii" - podsumowuje Jarosław Gracel.

W panelu wymiany doświadczeń nt. współpracy jednostek edukacyjnych z przemysłem udział wzięli: Maciej Socha, Dyrektor w firmie Wiśniowski (prezentacja na temat ścieżek rozwoju inżynierów w firmie Wiśniowski), dr hab. inż. Andrzej Burghardt - prof. Politechniki Rzeszowskiej (wystąpienie na temat na temat współpracy nauki z biznesem na przykładzie robotyzacji procesów specjalnych dla zakładów Doliny Lotniczej) oraz dr hab. Adrian Horzyk z Akademii Górniczo-Hutniczej (prelekcja o roli sztucznej inteligencji w życiu inżyniera). Wystąpienie mieli także przedstawiciele Koła Naukowego Imago.

Konkurs prac dyplomowych 2016 ASTOR Maciej Socha Wisniowski
Maciej Socha, Dyrektor w firmie Wiśniowski, na prezentacji podczas panelu wymiany doświadczeń

Formuła konkursu zakłada dwustopniowy system oceny prac. W tym roku do finału zakwalifikowano 6 prac. Ich autorzy mieli możliwość zaprezentowania przed kapitułą swoich dokonań. To ambitne zadanie, aby przystępnym językiem, w ściśle określonym czasie, opowiedzieć o zaawansowanych technicznie projektach.

Konkurs prac dyplomowych 2016 ASTOR

Prezes ASTOR - Stefan Życzkowski, zwycięzca Konkursu Prac Dyplomowych ASTOR - Błażej Walczak i promotorka pracy - dr inż. Anna Golijanek- Jędrzejczyk

W finałowej ocenie prac tradycją już jest udzielenie głosu publiczności - i tak było tym razem. Każdy z uczestników seminarium mógł oddać głos na prezentacje, które zrobiły największe wrażenie, wyróżniały się innowacyjnością, zaawansowaniem i możliwością zastosowania zaproponowanych rozwiązań w przemyśle.

Laureatami XVIII edycji konkursu zostali:

I miejsce: Błażej Walczak – Politechnika Gdańska

Tytuł pracy: System akwizycji i wizualizacji wybranych parametrów technologicznych linii produkcyjnej do przerobu kukurydzy świeżej.

Promotor: dr inż. Anna Golijanek- Jędrzejczyk

II miejsce: Andrzej Kastelik – Akademia Techniczno- Humanistyczna w Bielsku-Białej

Tytuł pracy: System automatyki domowej z wykorzystaniem systemu automatyki Comodis oraz mikrokomputera Raspberry PI

Promotor: dr inż. Marcin Sidzina

III miejsce: Tomasz Olek – Politechnika Łódzka

Tytuł pracy: Rozproszony system sterowania inteligentnym domem

Promotor: dr inż. Paweł Marciniak

Wyróżnienie: Daniel Wyrwał – Politechnika Poznańska

Tytuł pracy: Konstrukcja i sterowanie holonomicznego robota balansującego na sferycznym kole

Promotor: dr inż. Dominik Rybarczyk

"Podejmujemy wiele wspólnych działań w takim kierunku, aby polska myśl inżynierska była szanowana w Polsce i na świecie. Działamy z inżynierami i menedżerami z firm produkcyjnych, ale także z uczniami szkół technicznych i studentami automatyki i robotyki, ponieważ to właśnie oni są najbardziej otwarci na perspektywy, jakie niesie rozwój nowoczesnych technologii. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie konkursem i zachęcam do zgłaszania się za rok"

- podsumowuje Stefan Życzkowski, prezes firmy ASTOR i przewodniczący jury konkursowego.

(gz)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
ASTOR Sp. z o.o.
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :