Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Suzhou Veichi Electric CO., Ltd.
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2024-05-05  |  Ostatnia aktualizacja: 2024-05-05
SKF projektuje pod prąd
fot. pixabay
fot. pixabay

Prądy łożyskowe będące zmorą silników przemysłowych mogą również wpływać na układy napędowe pojazdów elektrycznych, potencjalnie prowadząc do przedwczesnej awarii łożysk i innych podzespołów.

SKF wymyśliło nowy sposób rozwiązania tego problemu, stosując przewodzące pierścienie szczotkowe, które zapewniają niezawodne połączenie elektryczne pomiędzy wałem wirnika pojazdu elektrycznego a jego obudową. Stosowane w połączeniu z ceramicznymi łożyskami kulkowymi mogą złagodzić wpływ prądu łożyskowego, dzięki czemu układy napędowe pojazdów elektrycznych mogą stać się bardziej niezawodne i trwalsze.

Układy napędowe pojazdów elektrycznych łączą ze sobą mocne silniki, przekładnie redukcyjne i elektronikę sterującą w kompaktowych pakietach zwanych e-osiami. Umieszczenie tych szybkoobrotowych komponentów pod wysokim napięciem na małej przestrzeni może spowodować niepożądane skutki uboczne, w tym występowanie wspomnianych prądów pasożytniczych, które krążą pomiędzy uzwojeniami stojana i obudowami. Mogą być indukowane na wałach i przemieszczać się przez łożyska i inne elementy mechaniczne, powodując wyładowania elektryczne, których efektem finalnym jest erozja powierzchni. Powstałe w ten sposób miniaturowe wżery zwiększają hałas i wibracje konstrukcji.

Przewodzące pierścienie szczotkowe SKF pomagają przezwyciężyć te problemy. Wykorzystują czyste i trwałe włókna węglowe, które zapewniają stabilne i przewidywalne zachowanie elektryczne przy niskim tarciu. Pierścienie szczotek są dostępne w różnych konfiguracjach dostosowanych do konstrukcji silników mokrych i suchych.

Wąski profil pierścieni szczotek i skalowalna konstrukcja ułatwiają ich integrację z nowymi lub istniejącymi układami napędowymi. W typowym zastosowaniu pierścień będzie montowany na jednym końcu silnika w celu zapewnienia uziemienia, natomiast łożysko hybrydowe na drugim końcu zapewni połączenie izolowane.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także