Pilotażowy program testowy autonomicznych samochodów Ubera zawieszony. Powodem jest wypadek z udziałem jednego z testowanych aut, który miał miejsce w Arizonie. W zderzeniu nie ucierpiała żadna osoba.
Prace nad rozwojem technologii oferowanej przez firmę trzecią rozpoczną się na nowo najwcześniej po wyjaśnieniu przyczyn zdarzenia. Według rzecznika policji kierowca innego samochodu nie ustąpił pierwszeństwa pojazdowi testowemu, w którym znajdowały się dwie osoby mogące w każdej chwili przejąć kontrolę nad pojazdem.
Zdjęcia przewróconego pojazdu szybko obiegły Internet i trafiły, m.in. na Twittera. Warto dodać, że to nie pierwszy wypadek samochodu autonomicznego. Dotychczas najgłośniejszym z nich było śmiertelnie zdarzenie z udziałem Tesli.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Inne
- Źródło:
- kopalniawiedzy
Komentarze (2)
Czytaj także
-
Jak skutecznie analizować i wizualizować dane produkcyjne w chmurze?
Zobacz pełną wersję artykułu na Poradniku Automatyka >> Jak firmy analizują i wizualizują dane z produkcji i jaki jest tego cel? Wraz...
-
Zasady efektywnego oznakowania linii wysokiego napięcia
W dzisiejszym społeczeństwie rosnące zapotrzebowanie na energię elektryczną wiąże się z koniecznością budowy coraz większej liczby linii wysokiego...
Odpowiedz
Czy ja widzę porównanie czasu rzekomej oszczędności do prawdopodobieństwa wypadku? Rzekoma oszczędność bo w aucie i tak trzeba siedzieć a prawdopodobieństwo że będzie wypadek jest większe.
Kierowca
Jeśli prawdopodobieństwo śmierci w samochodzie autonomicznym jest 100 razy większe niż w manualnym to ja wybieram autonomiczny. Prawdopodobieństwo śmierci w samochodzie manualnym w Polsce 0,000083% czyli 100x więcej to będzie 0,0083%. Czas, który tracę w samochodzie zajmując się kierowaniem nim to ok 2h dziennie. Całkowity czas którym dziennie dysponuję (poza pracą i snem) 10h. Oznacza to, że na aucie autonomicznym zyskuję 20% czasu życia a tracę 0.0082%. Na autonomizacji samochodu (zakładając, że jest to 100 razy bardziej niebezpieczne niż dla samochodu manualnego) zyskuję 19.99% czasu życia. Przy założeniu że samochód autonomiczny jest 1000 razy bardziej niebezpieczny od manualnego, nadaj jestem 19.9% do przodu. Nie demonizujmy śmierci w wypadkach, to naprawdę znikomo wpływa na czas naszego życia z którego możemy korzystać, znacznie bardziej tracimy życie w korkach.