Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy produktów INFORMACJA ARCHIWALNA
Ostatnia aktualizacja: 2017-06-02
Ekonomiczny prysznic odmierzający wodę

Ekonomiczny prysznic został stworzony w celu wprowadzenia wśród klientów ośrodków wypoczynkowych, pensjonatów oraz hoteli nawyku świadomego korzystania z wody. Niestety często klient podchodzi do tematu oszczędności wody jedynie z perspektywy własnego portfela. Jeżeli portfel należy do właściciela obiektu, w którym klient ma przyjemność się gościć to nawyk oszczędzania wody zmienia się w nawyk jej marnowania. Podświadomie uznając, że to nie on za to płaci. Jednak jak wiemy, koszt prowadzenia działalności docelowo zawsze jest finansowany przez klienta. Jeżeli zużycie wody rośnie, to jej koszt będzie rozłożony na klientów co pociągnie za sobą podniesienie cen na oferowane usługi.

Powstaje pytanie jak delikatnie mówiąc „zmusić” klienta do oszczędności. Najprościej można to uczynić każąc mu płacić za zużytą wodę. Jednak w tym momencie włącza się znak ostrzegawczy w postaci pytania „Kto do mnie przyjedzie, jak będę jeszcze kazał sobie płacić za wodę?” Jest to pytanie jak najbardziej na miejscu, jednak odnosi się ono do sytuacji, w której klient miałby płacić za sam fakt korzystania z wody bez względu na to ile jej zużyje.
Nasze rozwiązanie ekonomicznego prysznica zostało stworzone do nakłonienia klienta do oszczędnego używania wody. Zastanów się przez chwilę ile potrzeba czasu aby porządnie się umyć pod prysznicem? Teoretycznie 10 minut powinno wystarczyć. Zastanów się ile razy dziennie klient może mieć potrzebę korzystania z prysznica? Przyjmijmy, że będzie się kąpał rano i wieczorem czyli dwa razy dziennie. Czyli na dzień klient potrzebuje mieć możliwość korzystania z prysznica przez 20 minut. Klient rezerwuje pobyt na 10 dni. Czyli na cały pobyt potrzebuje 200 minut możliwości korzystania z prysznica. I taką ilość klient otrzymuje w cenie noclegu. Jest o tym poinformowany oraz otrzymuje cennik za każdą dodatkową minutę korzystania z prysznica. Jeżeli klient ma potrzebę dłuższego pobytu po natryskiem, to on za to zapłaci.
Takie podejście do tematu korzystania wody eliminuje dosyć powszechne przypadki, kiedy gość hotelowy zostawia odkręcony kran i wychodzi na spacer. Nie wnikając już czy robi to specjalnie czy przez swoje niedbalstwo.


Jak to wygląda od strony technicznej?

Klient otrzymuje w recepcji małego pilota w którym zapisana jest ilość czasu jaką ma do wykorzystania pod prysznicem. W kabinie prysznicowej zamontowana jest przystawka, która otwiera i zamyka wypływ wody. Otwarcie i zamknięcie wypływu wody odbywa się za pomocą pilota, który został wręczony klientowi w momencie rejestracji w recepcji.
Jednorazowo pilot uruchamia prysznic na np. 10 minut (ilość minut jednorazowego „doładowania” jest edytowalna przez właściciela obiektu). Po upływie 10 minut wypływ wody zostanie odcięty. Ilość minut zapisanych w pilocie zostanie pomniejszona o 10. W sytuacji kiedy klient np. wykąpie się szybciej przykładowo w 4 minuty i zakończy działanie prysznica pilotem jego konto zostanie pomniejszone jedynie o 4 minuty. Pozwala to dowolnie dysponować czasem jaki jest do dyspozycji.
Oczywiście jeżeli w pilocie wartość dostępnych minut osiągnie 0 nie będzie możliwe uruchomienie prysznica. Jeżeli taka sytuacja będzie miała miejsce w trakcie pobytu i klient będzie chciał jeszcze korzystać z prysznica będzie mógł dokupić dodatkowe minuty zgodnie z wcześniej przedstawionym cennikiem.

Ekonomiczny prysznic pozwala wprowadzić nawyk racjonalnego korzystania z wody bez negatywnych skojarzeń związanych z płatnością za fakt wykąpania się.

Dodatkowa zaleta naszego rozwiązania to możliwość korzystania przez klienta z różnych kabin prysznicowych dostępnych w ośrodku. Jest to możliwe, gdyż dostępna ilość minut jest zapisywana w jego pilocie. Jeżeli ośrodek dysponuje wspólnym obiektem sanitarnym z którego korzystają wszyscy goście nie ma znaczenia, z którego prysznica klient będzie korzystał. Może codziennie kąpać się w innej kabinie.

Pilot oraz przystawka montowana w kabinie prysznicowej zasilane są bateryjnie. Urządzenia zostały tak zaprojektowane, żeby przy dosyć intensywnej eksploatacji mogły pracować przez jeden sezon bez wymiany baterii (3-4 miesiące).

Wersja prysznica odmierzająca wodę przelicza dostępny czas na litry. Właściciel określa współczynnik ilości litrów na minutę. Przystawka montowana w kabinie prysznicowej mierzy faktyczne zużycie wody i na tej podstawie zmniejsza ilość wody do wykorzystania, która jest zapisana w pilocie klienta.

Więcej informacji >

Porównaj ofertę z innymi dostawcami

To proste! Uzupełnij formularz i poznaj najlepsze oferty dostawców z branży automatyki przemysłowej.

Dystrybutor

P.P.U. TELDREAM s.c.

Adres: Beethovena 23 , 80-171 Gdańsk

Nr telefonu: (0-58) 348-56-95 Skopiuj

Faks: (0-58) 348-56-95 Pokaż numer Skopiuj

Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl