Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2019-06-13
Lancol Micro-200 Tester akumulatorów samochodowych
Lancol Micro-200
Producent:
Lancol
Numer katalogowy:
Micro-200

Profesjonalna instrukcja obsługi w języku polskim.

Tester akumulatorów to przyrząd niezbędny w każdym warsztacie samochodowym.

Tester akumulatorów samochodowych MICRO-200 wykorzystuje najbardziej zaawansowaną technologię pomiaru konduktancji akumulatora, aby móc łatwo, szybko i dokładnie zmierzyć aktualną zdolność generowania prądu rozruchowego oraz ocenić kondycję akumulatora.
Pomiar konduktancji jest wykonywany poprzez przyłożenie napięcia przemiennego o znanej częstotliwości i amplitudzie do zacisków badanego akumulatora, następnie wykonywany jest pomiar wartości wymuszonego w ten sposób prądu AC. Wartość konduktancji jest wynikiem stosunku wartości prądu AC do wartości napięcia AC.
Metoda ta opisana jest szczegółowo w normie IEEE 1188-1996

Przyrząd wykrywa typowe awarie systemów rozruchowych oraz systemów ładowania pojazdów. Wyniki pomiarów pomagają personelowi dokonującemu przeglądów w szybkim i dokładnym identyfikowaniu problemów, dzięki czemu zapewnia szybką naprawę pojazdu.

Test akumulatora

Głównym celem testu akumulatora jest dokonanie analizy kondycji akumulatora w celu obliczenia aktualnego tzw. prądu CCA. Według normy SAE oznaczenie CCA (Cold Cranking Ampere capacity) wskazuje ile amperów akumulator może dostarczyć przez 30 sekund przy temperaturze -18°C. Inaczej mówiąc jest to wydajność prądowa przy rozruchu w niskiej temperaturze.

Przed pomiarem należy odczytać z akumulatora, według jakiej normy ma być zmierzony prąd rozruchowy, ponieważ w oznaczeniach akumulatorów funkcjonują różne normy np. DIN, SAE, etc., które zakładają odmienne warunki pomiaru. Na przykład dla akumulatora o pojemności 55 Ah prąd rozruchowy według DIN wynosi 266A, natomiast według normy SAE wynosi aż 423A.

Zadaniem okresowych testów jest wykrycie zużytego akumulatora i zastąpienie go nowym, zanim nastąpi nadmierna utrata zdolności dostarczania wymaganego prądu rozruchowego.

Test rozruchu

Test rozruchu jest wykonywany głównie w celu sprawdzenia rozrusznika. Poprzez badanie aktualnie wymaganego prądu rozruchowego oraz napięcia na rozruszniku możemy dowiedzieć się, czy rozrusznik pracuje poprawnie. Istnieje kilka powodów nieprawidłowego stanu rozrusznika: awaria systemu smarowania powodująca, że wzrasta moment obrotowy obciążenia rozrusznika lub wzrost tarcia wirnika samego rozrusznika.

Test ładowania

Test ładowania służy do sprawdzenia i analizy sytemu ładowania, obejmującego alternator, prostownik, diody prostownicze, etc., w ten sposób dowiadujemy się, czy napięcie wyjściowe alternatora jest normalne, diody prostownika działają prawidłowo oraz, czy prąd ładowania jest prawidłowy. Jeżeli jedna z wspomnianych części nie działa prawidłowo, wtedy będzie to prowadziło do nadmiernego lub niecałkowitego ładowania akumulatora. W następstwie akumulator zostanie szybko uszkodzony lub znacząco zostanie skrócony czas jego użytkowania lub innych odbiorników elektrycznych.

Funkcja drukowania

Interfejs USB pozwala, przy współpracy z PC, na wygodne dokumentowanie wyników pomiarów i prezentację kondycji akumulatora oraz układów rozruchu i ładowania klientowi.

Cechy szczególne

- Badanie wszystkich typów kwasowo-ołowiowych akumulatorów rozruchowych, łącznie ze zwykłymi akumulatorami kwasowo-ołowiowymi, akumulatorami AGM z wypełnieniem z płyt lub zwojów spiralnych z maty szklanej, akumulatorów żelowych, etc.,
- Pomiar może być wykonywany na akumulatorze zamontowanym w samochodzie,
- Szybki, trwający zaledwie 3 sekundy, pomiar kondycji akumulatora,
- Bezpośrednie wykrywanie uszkodzonych celek,
- Zabezpieczenie przed podłączeniem z odwróconą polaryzacją, odwrotne podłączenie nie uszkadza przyrządu oraz nie wpływu na akumulator i pojazd,
- Bezpośredni test rozładowanego akumulatora, nie ma potrzeby pełnego ładowania akumulatora przed testem,
- Zawarte w przyrządzie normy pomiarowe obejmują najważniejsze obecnie normy akumulatorów: CCA, BCI, CA, MCA, JIS, DIN, IEC, EN, SAE, GB,
- Testuje akumulatory 12V w systemach 12V,
- Na wyniki pomiarów składają się:
     - Test akumulatora:
           - Procentowa ocena kondycji akumulatora,
           - Stan naładowania w procentach,
           - Zmierzona wartość aktualnego prądu rozruchowego CCA,
           - Rezystancja wewnętrzna akumulatora,
     - Test rozruchu:
           - Napięcie akumulatora podczas rozruchu,
           - Czas trwania rozruchu,
     - Test ładowania:
           - Napięcie akumulatora na biegu jałowym,
           - Napięcie akumulatora przy zwiększonych obrotach (efektywne napięcie ładowania),
           - Tętnienie napięcia ładowania,
- Interfejs USB do wykonywania wydruków wyników pomiarów przez PC,
- Menu w języku polskim.

Dane techniczne

- Badanie 12V samochodowych akumulatorów kwasowo-ołowiowych w instalacjach samochodowych 12V i 24V,
- Zakres pojemności badanych akumulatorów: 30Ah ÷ 200Ah,
- Zakres pomiaru napięcia: 7V ÷ 16V DC,
- Zakres temperatury: -20°C ÷ +50°C,
- Długość przewodów z chwytakami Kelvina: 65cm,
- Przewody pomiarowe zakończone chwytakami Kelvina,
- Zasilanie: wykorzystuje energię badanego akumulatora,
- Materiał obudowy: tworzywo ABS odporne na kwasy.

- Zakresy pomiarowe MICRO-200:
      CCA    100 ÷ 2000
      BCI     100 ÷ 2000
      CA      100 ÷ 2000
      MCA    100 ÷ 2000
      DIN     100 ÷ 1400
      EN      100 ÷ 2000
      IEC     100 ÷ 1400
      SAE    100 ÷ 2000
      JIS     26A17 ÷ 245H52
      GB      100 ÷ 1400
- Testowanie obwodu ładowania: tak,
- Testowanie obwodu rozruchu: tak,
- Interfejs USB do wydruku wyników przez PC.

Więcej informacji:
https://www.tomtronix.pl/lancol/micro200.aspx

Dystrybutor

TOMTRONIX Aparatura Pomiarowa

Adres: Juliusza Jurczyńskiego 34, 92-306 Łódź
Nr telefonu: (42) 676-06-33; 674-74-55 Pokaż numer
Faks: (42) 674-74-55 Pokaż numer
Adres e-mail: handel@tomtronix.pl
WWW: www.tomtronix.pl

Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl

Wyślij wiadomość

Dodaj plik...