Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2016-07-06
SAMSØ – jeden z największych promów gazowych zbudowanych w Polsce

Na pokładzie może pomieścić 600 pasażerów oraz do 160 samochodów. Ma 100 m długości i 19 m szerokości i jest przeznaczony do obsługi połączeń pomiędzy wyspą Samsø (Dania) oraz lądem. Prom pasażersko - samochodowy SAMSØ, przeznaczony dla duńskiego armatora, jest jednym z największych promów gazowych zbudowanych w Polsce.


W 2015 roku jednostka została zwodowana oraz przekazana do eksploatacji przez stocznię Remontowa Shipbuilding SA. Statek wyposażony został w dwie zamykane przyłbice: dziobową oraz rufową wraz z obsługującymi je rampami oraz sześć unoszonych pokładów samochodowych, które ze względu na wymogi bezpieczeństwa zostały wyposażone w ruchome barierki oraz wewnętrzne rampy zjazdowe. Rozlokowane na obu burtach dwa ciągi pokładów ruchomych (2 x po trzy szt.) o łącznej długości 55,80 m pozwoliły na zwiększenie liczby przewożonych samochodów oraz zadaptowanie przestrzeni do przewozu samochodów ciężarowych.

Dostawcą kompletnych pokładów ruchomych użytych na promie była, należąca do grupy Remontowa, firma RHS (Remontowa Hydraulic Systems Sp. z o. o.). Firma Bosch Rexroth Sp. z o.o., działając ze swojego Biura w Gdańsku, była dostawcą hydraulicznego i elektrycznego układu napędu i sterowania.

Ze względu na oczekiwany przez armatora niezwykle krótki czas załadunku i wyładunku pasażerów i samochodów postawione zostały dla systemu RO - RO bardzo wysokie wymagania co do czasów operowania. Poszczególne pokłady o długości 20 m każdy i maksymalnej masie 40 000 kg, napędzane systemem „jigger winch" oraz przy skoku 2000 mm muszą wykonywać pełne sekwencje ruchów wraz z pozycjonowaniem w czasie ok. 15 s. Stawiało to niezwykle wysokie wymagania dla dynamiki pracy, bliskie osiągalnych granic fizycznych. Dla skonfigurowania układu sterowania hydraulicznego posłużono się oprogramowaniem HYVOS firmy Bosch Rexroth, służącym do modelowania stanów dynamicznych układu. Wnioski wynikające z analizy pozwoliły na optymalny dobór podzespołów do realizacji założonej dynamiki pracy oraz zapobieżenia generowaniu się drgań układu hydraulicznego i mechanicznego.

Więcej informacji znajdziesz TUTAJ:

Dystrybutor

Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl

Wyślij wiadomość

Dodaj plik...