Korporacja górnicza Rio Tinto twierdzi, że autonomiczny system kolejowy AutoHaul, który rozwijany był w odległym australijskim regionie Pilbara od kilku lat, jest już gotowy do pracy. Firma określa swój system mianem najwiękego na świecie robota.
- To była niezwykle trudna droga do zautomatyzowania sieci kolejowej o tej wielkości i skali w miejscu, takim jak Pilbara - powiedział dyrektor zarządzający Rio Tinto, Ivan Vella - Jednak osiągnięte podczas testów wyniki wskazują na znaczny potencjał rozwiązania w zakresie poprawy produktywności i zapewnienia elastyczności i ograniczenia wąskich gardeł.
Pociąg do przewożenia rudy to tylko część ambitnego projektu automatyzacji z udziałem robotyki i pojazdów autonomicznych, który Rio Tinto chce wprowadzić w najbliższym czasie. Firma przeprowadziła pierwszy test pociągu bez maszynisty na pokładzie w tym roku. Teraz pojazd ma na koncie już milion przejechanych kilometrów.
W odpowiedzi na obawy ze strony związków zawodowych, Rio Tinto obiecał, że autonomiczny system kolejowy nie wyeliminuje żadnych istniejących miejsc pracy w nadchodzącym roku. Trudno jest jednak wyobrazić sobie, że projekt nie ograniczy zatrudnienia ludzi w perspektywie długoterminowej.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- futurism
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak zautomatyzować każdy proces przemysłowy?
Automatyzacja procesów jest kluczem do obniżania kosztów produkcji. Nie zawsze jest to proste, bo na proces przemysłowy składa się wiele...
-
Osprzęt przeciwwybuchowy - co trzeba wiedzieć
Osprzęt przeciwwybuchowy stanowi kluczowy element systemów zabezpieczających w przestrzeniach, gdzie istnieje ryzyko eksplozji. Urządzenia te są...