Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2024-02-18  |  Ostatnia aktualizacja: 2024-02-18
Symulacja napędów Siemensa

Firma Siemens Digital Industries ogłosiła wprowadzenie oprogramowania symulacyjnego, które pomaga twórcom pojazdów elektrycznych i członkom ich łańcuchów dostaw przewidywać wydajność maszyn elektrycznych, w tym napędów o strumieniu osiowym.

Oprogramowanie Simcenter E-Machine Design łączy symulację elektromagnetyczną i termiczną, pomagając zmniejszyć zależność od prototypów fizycznych i przyspieszając innowacje.

- Branża pojazdów elektrycznych stoi przed wyzwaniami pojawiającymi się z wielu stron - problemami związanymi z łańcuchem dostaw, potrzebami skalowania i dążeniem do innowacji napędzanym przez coraz bardziej wymagających klientów - wyjaśnił Jean-Claude Ercolanelli, starszy wiceprezes ds. rozwiązań symulacyjnych i testowych w Siemens Digital Industries Software - Wykorzystując najnowocześniejsze możliwości symulacyjne w celu opracowywania nowych produktów i technologii w krótszym niż kiedykolwiek czasie, branża pojazdów elektrycznych może skoncentrować się na dostarczaniu innowacji niezbędnych do utrzymania pozycji na szybko zmieniającym się rynku.

Ze względu na dużą gęstość mocy silniki o strumieniu osiowym mogą zwiększać zasięg pojazdów elektrycznych. Jednak korzystający z nich inżynierowie stoją przed wyzwaniami związanymi z rozpraszaniem ciepła ze względu na ich kompaktowe wymiary i złożoność. Występują także trudności w zapewnieniu wymaganej szerokości szczelin powietrznych w ich konstrukcjach. Z tego powodu wielu programistów zwraca się ku symulacji, aby pomóc w obniżeniu kosztów i czasu rozwoju.

Nowe oprogramowanie eDrive dostępne w ramach platformy Xcelerator umożliwia inżynierom korzystanie ze sparametryzowanych szablonów i modelowania analitycznego na wczesnych etapach rozwoju, a następnie kontynuowanie pracy nad projektami w 3D przy użyciu metod elementów skończonych.

Firma Siemens opracowała także technologię, która łączy symulację z testami fizycznymi, umożliwiając zespołom przeprowadzającym testy fizyczne umieszczanie wirtualnych czujników w obszarach, w których nie można zlokalizować fizycznych sensorów. Umożliwia to pomiar tego, co niemierzalne przy użyciu modeli o niższym rzędzie pozwalającym na obliczenia, które działają w czasie rzeczywistym równolegle z wykonywanym testem fizycznym. Technika ta umożliwia łączenie danych z fizycznych tensometrów z modelem zredukowanego rzędu w celu obliczenia warunków obciążenia, umożliwiając inżynierom osiągnięcie pożądanych wyników.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także