Firma Siemens Digital Industries ogłosiła wprowadzenie oprogramowania symulacyjnego, które pomaga twórcom pojazdów elektrycznych i członkom ich łańcuchów dostaw przewidywać wydajność maszyn elektrycznych, w tym napędów o strumieniu osiowym.
Oprogramowanie Simcenter E-Machine Design łączy symulację elektromagnetyczną i termiczną, pomagając zmniejszyć zależność od prototypów fizycznych i przyspieszając innowacje.
- Branża pojazdów elektrycznych stoi przed wyzwaniami pojawiającymi się z wielu stron - problemami związanymi z łańcuchem dostaw, potrzebami skalowania i dążeniem do innowacji napędzanym przez coraz bardziej wymagających klientów - wyjaśnił Jean-Claude Ercolanelli, starszy wiceprezes ds. rozwiązań symulacyjnych i testowych w Siemens Digital Industries Software - Wykorzystując najnowocześniejsze możliwości symulacyjne w celu opracowywania nowych produktów i technologii w krótszym niż kiedykolwiek czasie, branża pojazdów elektrycznych może skoncentrować się na dostarczaniu innowacji niezbędnych do utrzymania pozycji na szybko zmieniającym się rynku.
Ze względu na dużą gęstość mocy silniki o strumieniu osiowym mogą zwiększać zasięg pojazdów elektrycznych. Jednak korzystający z nich inżynierowie stoją przed wyzwaniami związanymi z rozpraszaniem ciepła ze względu na ich kompaktowe wymiary i złożoność. Występują także trudności w zapewnieniu wymaganej szerokości szczelin powietrznych w ich konstrukcjach. Z tego powodu wielu programistów zwraca się ku symulacji, aby pomóc w obniżeniu kosztów i czasu rozwoju.
Nowe oprogramowanie eDrive dostępne w ramach platformy Xcelerator umożliwia inżynierom korzystanie ze sparametryzowanych szablonów i modelowania analitycznego na wczesnych etapach rozwoju, a następnie kontynuowanie pracy nad projektami w 3D przy użyciu metod elementów skończonych.
Firma Siemens opracowała także technologię, która łączy symulację z testami fizycznymi, umożliwiając zespołom przeprowadzającym testy fizyczne umieszczanie wirtualnych czujników w obszarach, w których nie można zlokalizować fizycznych sensorów. Umożliwia to pomiar tego, co niemierzalne przy użyciu modeli o niższym rzędzie pozwalającym na obliczenia, które działają w czasie rzeczywistym równolegle z wykonywanym testem fizycznym. Technika ta umożliwia łączenie danych z fizycznych tensometrów z modelem zredukowanego rzędu w celu obliczenia warunków obciążenia, umożliwiając inżynierom osiągnięcie pożądanych wyników.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Technologia przyjazna środowisku
Nowoczesna hydraulika przemysłowa odgrywa kluczową rolę w realizacji dwustopniowego celu przyjętego w paryskim porozumieniu klimatycznym. Dzięki...
-
Zabezpieczenie BHP na pracy montera - co musisz wiedzieć?
Przepisy BHP obowiązują zarówno pracodawcę, jak i i jego pracowników niezależnie od branży, czy zajmowanych stanowisk. Jak wygląda to w...