Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2024-04-30  |  Ostatnia aktualizacja: 2024-04-30
WEG chwali się najwydajniejszym silnikiem
fot. pixabay
fot. pixabay

WEG ogłosił wprowadzenie na rynek silnika elektrycznego, który łączy w sobie dwie technologie - magnesy trwałe i reluktancję synchroniczną. Dzięki temu podejściu stworzono najbardziej wydajny silnik przemysłowy o poziomie wydajności IE6 przy zachowaniu różnych warunków prędkości i obciążenia.

Nowy silnik oparty jest na rodzinie IE5 W23 Sync+, którą firma WEG zaprezentowała na wystawie SPS w Niemczech w listopadzie ubiegłego roku. Stopień sprawności IE6 oznacza, że nowa maszyna jest o 20% wydajniejsza od modeli IE5. Technologia PM/SynRM zmniejsza straty elektryczne poprzez strategiczne wykorzystanie magnesów.

W porównaniu do konwencjonalnych silników indukcyjnych nowa konstrukcja wykazuje minimalne straty sprawności. Przy zmniejszeniu obciążenia i prędkości o 25% spada ona o mniej niż 2%. Kompaktowy silnik został zaprojektowany tak, aby wyprzedzał aktualnie obowiązujące przepisy europejskie. Jest kompatybilny z istniejącymi instalacjami i nadaje się do zastosowań, takich jak sprężarki, pompy, wentylatory i przenośniki.

- Wydajny silnik W23 Sync+ Ultra IE6 stanowi znaczący kamień milowy w technologii silnikowej - powiedział Marek Łukaszczyk, menedżer ds. marketingu WEG na Europę i Bliski Wschód - Silniki IE6 charakteryzują się redukcją strat o 20% w porównaniu z silnikami IE5. Hybrydowa konstrukcja W23 Sync+ Ultra nie tylko zapewnia wyższą wydajność przy wszystkich prędkościach, ale także przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2, wydłużenia żywotności i zmniejszenia wymagań serwisowych, co doskonale wpisuje się w globalne zaangażowanie w zrównoważony rozwój. W miarę tego jak tradycyjna technologia silników indukcyjnych zbliżała się do maksymalnej wydajności, dla WEG coraz bardziej oczywista stawała się konieczność stosowania alternatywnych rozwiązań. Osiągnięcie wyższych standardów sprawności wymaga tego, aby silniki elektryczne wytrzymywały wyjątkowo wysoki poziom prądu rozruchowego.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także