Tesla ma plany przejęcia Wiferion. Firma jest zainteresowana jej zespołem badawczo-rozwojowym. Istniejąca działalność miałaby być kontynuowana.
Wiferion to niemiecka firma oferująca bezprzewodowe systemy ładowania autonomicznych pojazdów AGV, autonomicznych robotów mobilnych AMR, wózków widłowych i robotów współpracujących. Powstała w 2016 roku pod nazwą Blue Inductive, by przejść rebranding 3 lata później. Firma została założona przez czterech byłych naukowców z Instytutu Fraunhofera ds. Systemów Energii Słonecznej. Jej pierwszym produktem była etaLINK 3000, bezdotykowa ładowarka indukcyjna do pojazdów przemysłowych współpracująca z każdym typem baterii.
Niedawno firma Wiferion wypuściła etaLINK 1000, najnowszą i najmniejszą edycję swojej linii systemów ładowania robotów, która jest wystarczająco kompaktowa, aby można ją było zainstalować w małym AMR. Wiferion jeszcze w tym roku otworzył filię w Chicago. Nowa lokalizacja została wybrana po to, aby pomóc przedsiębiorstwu skrócić czas dostawy, ulepszyć usługi lokalne i wsparcie oraz świadczyć usługi doradcze dla klientów z Ameryki Północnej.
Wiferion skupił się przede wszystkim na produkcji ładowarek do elektrycznych pojazdów przemysłowych, więc opracowana technologia może być wykorzystywana w fabrykach samochodów elektrycznych i akumulatorów Tesli. Gigant może potencjalnie wykorzystać ją także w swoim robocie Optimus.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- therobotreport
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Dlaczego warto automatyzować produkcję i magazyn? Automatyczny transport...
Transport wewnętrzny wywiera znaczący wpływ na skuteczne planowanie produkcji i zarządzanie magazynem. Automatyczny transport palet sprawdzi się...
-
Czym są generatory prądu i jak działają?
Coraz więcej przedsiębiorstw i klientów indywidualnych doskonale zdaje sobie sprawę z faktu, jak istotne jest to, aby przeprowadzić transformację...
-
Dlaczego tak ważne jest uzdatnianie sprężonego powietrza w zakładzie?
www.obrabiarki.xtech.pl