Czujniki inercji MM5.10 i MM7.10 firmy Bosch są gwarantem najwyższej jakości przetwarzanych danych pomiarowych, wysokiej wydajności i precyzji. Wieloosiowe jednostki pomiaru inercji (IMU) oferowane są przez firmę Bosch Rexroth jako niezależne komponenty. Czujniki oparte na technologii MEMS (Micro Electro Mechanical Systems), łączącej ze sobą elementy mechaniczne i elektryczne, wykorzystywane są obecnie najczęściej w przemyśle samochodowym oraz smartfonach.
ZANPER to pierwszy pojazd z napędem elektrycznym wyprodukowany przez KGHM ZANAM S.A. i pierwszy w Polsce terenowy elektryk tej wielkości. Wóz przeznaczony jest do transportu osób i/lub materiałów w górnictwie miedziowym pod ziemią.
Pojazd eksploatowany jest w ciężkich kopalnianych warunkach terenowych, pokonuje znaczne wzniesienia i strome zjazdy (+/-15°). Konstrukcja Zanpera narażona jest na duże przeciążenia, a podzespoły z których się składa na bardzo silne wibracje.
W celu pomiaru i monitorowania przyspieszeń pojazdu oraz wibracji we wszystkich osiach maszyny, zamontowane zostały dwa czujniki Bosch typu MM5.10-EOL. Rzeczywiste dane przesyłane są poprzez sieć CANbus do sterownika elektronicznego Bosch Rexroth typu RC28-14 serii 30. Następnie przy pomocy oprogramowania, opracowanego przez inżynierów działu badawczo-rozwojowego firmy KGHM ZANAM na platformie Bosch Rexroth BODAS-design (CoDeSys), dane są przetwarzane na czytelne i zrozumiałe informacje dla operatora pojazdu tj. wskaz wartości kąta pochylenia pojazdu.
Wbudowane w IMU czujniki MEMS oraz rzeczywiste osie pomiarowe MMx.10.
Warto wspomnieć, że czujniki inercyjne znajdują zastosowanie w bardzo wielu aplikacjach. Są używane w precyzyjnych systemach śledzenia ruchu rozmaitych pojazdów, ruchu organów roboczych maszyn oraz aplikacjach telemetrycznych. Stosowane są obecnie zarówno w dronach jak i w innych statkach powietrznych wspomagając nawigację. Jednostki IMU (Inertial Measurement Unit) znajdziemy także w kontrolerach gier takich jak np. rękawice w rzeczywistości wirtualnej VR (Virtual Reality).
Zastosowanie w dowolnej aplikacji maszyny samojezdnej lub pojazdu czujnika MMx.10 pozwala na stworzenie 3-osiowego akcelerometru i 3-osiowego żyroskopu, nie wspominając już o inklinometrze.
Czujniki inercji IMU MM5.10 i MM7.10 są częścią wszechstronnej platformy BODAS firmy Bosch Rexroth, obejmującej szereg podzespołów elektronicznych oraz elementów roboczych z kompatybilnymi interfejsami wraz z oprogramowaniem uzupełniającym i narzędziowym do konfiguracji, parametryzacji i flashowania sterowników oraz uruchamiania rozmaitych maszyn i urządzeń.
Podobnie jak wszystkie elementy elektroniczne firmy Bosch Rexroth, czujniki inercji MM5.10 i MM7.10 są produkowane z zachowaniem wysokich standardów jakości Bosch Automotive Electronics. Jednostka MM5.10-EOL jest dostępna pod numerem F037000401 a szczegółowe informacje techniczne zawarte są w karcie katalogowej nr RE/RD95177.
- Dodał:
- Bosch Rexroth Sp. z o.o.
Czytaj także
-
Napędzamy przyszłość: Technika przemieszczeń liniowych firmy Bosch Rexroth
Elementy techniki przemieszczeń liniowych (Źródło obrazu: Bosch Rexroth AG) Najlepsze w swojej klasie rozwiązania firmy Bosch Rexroth z...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-