Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy artykułów Aktualizowany: 2020-06-24
Robotyka i automatyka przemysłowa - szkolenia biznesowe

Szkolenia miękkie dla inżynierów wielu przedsiębiorcom mogą wydawać się zbędną inwestycją. I to błąd. Praktyka pokazuje, że w świecie specjalistów o wysokim kompetencjach merytorycznych, to właśnie szkolenia biznesowe z miękkich kompetencji, budowania zespołu ekspertów i ich motywowania, umiejętności stawiania sobie celów i ich realizacji, mają kluczowe znaczenie.

  1. Jakich szkoleń biznesowych potrzebuje branża automatyki i robotyki?
  2. Szkolenia miękkie dla inżynierów - jak zbudować zespół w automatyce?
  3. Jakie szkolenia wybrać dla menedżerów związanych z robotyką i automatyką przemysłową?

Jakich szkoleń biznesowych potrzebuje branża automatyki?

Szkolenia sprzedażowe, to podstawa podnoszenia kompetencji account managerów, przedstawicieli regionalnych i wszystkich innych pracowników zajmujących się bezpośrednim kontaktem z klientem. Ważna jest jednak nie tylko sprzedaż, lecz także obsługa około- i posprzedażowa. Jak pokazują badania, w bardzo wielu przypadkach, to właśnie obsługa klienta decyduje o tym, czy zdecyduje się on na ponowny zakup usługi lub produktu konkretnej marki. - Dobrze znamy specyfikę inżynierów, świat wąskiej, bardzo zaawansowanej wiedzy zarezerwowanej dla nielicznych. Wiemy, jak poruszać się w branżach technologicznej, produkcyjnej, przemysłowej, inżynieryjnej. Nasze rozwiązania szkoleniowe opieramy na wynikach rzeletelnych badań eksperymentalnych w obszarach psychologii i ekonomii oraz praktycznemu doświadczeniu. To przemawia do inżynierów. Miękkie kompetencje oparte na twardych danych - mówi Piotr Juszczak, partner w fimie szkoleniowej Delta Training. Firma prowadzi szkolenia biznesowe dla firm, nieprzerwanie od ponad 10 lat. Komunikacja mailowa, telemarketing, serwis - to wszystko ma znaczenie w budowaniu wizerunku profesjonalnej marki. W świecie, w którym wszyscy są specjalistami i ekspertami o określonych kompetencjach merytorycznych, to właśnie „szczegóły" związane z obsługą klienta mogą decydować o tym, na czyją ofertę zdecyduje się klient. Szkolenia nakierowane na kontakt z klientem, to jednak nie jedyny obszar edukacji pracowników, w który warto zainwestować.

Szkolenia miękkie dla inżynierów - jak zbudować zespół w automatyce?

Praca zespołowa, to klucz do sukcesu każdej firmy. Wiemy już, że w biznesie nie zwycięża się w pojedynkę. W świecie inżynierów skupionych przede wszystkim na merytoryce, eksperckości w projektowaniu, rozwiązywaniu konkretnych problemów, wprowadzaniu innowacji, może to być bardzo trudne. W zespołach o bardzo wysokim poziomie kompetencji technicznych poszczególnych pracowników, czasami bardzo trudno o wypracowanie wspólnego flow, które pozwala osiągać jeszcze lepsze wyniki. Budowę zespołu najlepiej rozpocząć więc od zdiagnozowania charakterystki jego członków. Jeśli lepiej zdefiniują oni swoje typy osobowości i potrzeby z nimi związane, a także zobaczą, z jakimi innymi „typami" przyszło im pracować, jest szansa, że zespół zacznie się ze sobą lepiej komunikować. Świetnym narzędziem do rozpoczęcia takiej pracy jest Insights Discovery. Firma Delta Training ma duże doświadczenie w adaptowaniu tego narzędzia na rzecz branż opartych na wiedzy i technologii. Wiedza to jednak nie wszystko, trzeba jeszcze nauczyć się, jak wcielać ją w życie. Szkolenia miękkie dla inżynierów bardzo często powinny więc obejmować ćwiczenia praktyczne, skoncentrowane na budowaniu określonych modeli komunikacyjnych między pracownikami. Współpraca w zespole, to jedno z tych zagadnień, nad którym nieustannie trzeba pracować, troszcząc się o budowanie coraz lepszego klimatu między pracownikami. Tym zespołem trzeba się jeszcze nauczyć umiejętnie zarządzać.

Jakie szkolenia dla menedżerów związanych z robotyką i automatyką przemysłową?

Spora część szkoleń biznesowych dla branży automatyki kierowana jest do menedżerów regionalnych, szefów zespołów. Warto jednak zwrócić uwagę nie tylko na te, które ukierunkowane są bezpośrednio na działania sprzedażowe i poprawę wyników. Aby efekty osiągane przez zespół były lepsze, poprawić muszą się bowiem także kompetencje samego menedżera. Zarządzanie zespołem wcale nie należy do najprostszych zadań. Warto wspierać menedżerów w tym zakresie i zorganizować w firmie szkolenia dla nich. Firma szkoleniowa Delta Training zwraca uwagę, że kierowanie zespołem inżynierów i handlowców jednocześnie nie należy do najłatwiejszych wyzwań. - Zarządzanie zespołem wybitnych specjalistów jest dużym wyzwaniem. Często jednak to miękkie kompetencje inżyniera, eksperta przesądzają o sukcesie projektu. Twarda wiedza, merytoryka mogą być nie wystarczające. Ważne jest ich użycie, wykorzystanie w praktyce. Trzeba wiedzieć jak przekonać innych do swoich racji, idei, rozbudzić entuzjazm w umysłach pracowników - mówi Piotr Juszczak z Delta Training. Szefując zespołowi trzeba mieć doskonale rozpoznane potrzeb pracowników, ich zawodowe wady i zalety, umiejętności, trzeba wiedzieć, który z nich sprawdzi się w jakim zadaniu. Motywowanie pracowników to kolejne ważne zagadnienie - intuicja menedżerska to za mało, natomiast kształcenie kompetencji miękkich z pewnością pozwala lepiej rozpoznawać, kiedy i jakie potrzeby pracownika trzeba zaspokoić, kiedy trzeba go dodatkowo zmotywować, a kiedy przyznać mu nagrodę. Szkolenia dla menedżerów coraz rzadziej skupiają się wyłącznie na kreowaniu wysokich wyników. Pośrednio oczywiście wszystkie szkolenia dla menedżerów związanych z robotyką i automatyką przemysłową, natomiast coraz częściej drogą do tych wyników jest podnoszenie kompetencji miękkich, zdolności budowania zespołu, rozpoznawania potrzeb grupy i jej poszczególnych członków, odpowiedniego kierowania pracami zespołu, kreowania tych celów i motywowania pracowników do ich osiągania. Szkolenia miękkie dla inżynierów często otwierają przed nimi nieco inną perspektywę widzenia rzeczywistości biznesowej. Nie musi się ona wcale kłócić z obrazem wykreowanym na podstawie cyfr, raportów i osiąganych wyników. Szkolenia menedżerskie oparte na kompetencjach miękkich pozwalają ten obraz jednak pogłębić i zobaczyć procesy społeczne mające miejsce w firmie, zespole, grupie, które przekładają się na konkretne wyniki.

 

Autor:
Delta Training
Źródło:
Linkhouse

Czytaj także