Powrót do spisu treści Aktualizowany: 2018-05-10
Jak sprawić, by oferta w prezentowana Portalu przyniosła dużo kontaktów biznesowych?

Nie można ukrywać, że bardzo duży wpływ na ilość wyświetleń i akcji kontaktowych (kliknięcie w www lub e-mail firmy, odsłonięcie nr telefonu albo faksu, a także wysłanie wiadomości indywidualnej), które przekładają się na realne kontakty biznesowe z katalogów branżowych, ma promowanie firmy (dostępne w pakietach Starter i wyższych) i jej oferty (dostępne w pakiecie Standard i Max). Nie oznacza to jednak, iż samo zamówienie pakietów z oferty xtech.pl sprawi, że firma osiągnie z tego tytułu maksymalną możliwą ilość kontaktów. Aby mieć pewność, że w pełni wykorzystujemy potencjał obecności w Serwisach, warto pamiętać o kilku zasadach:

 

  1. Zawsze przypisuj kategorie do wprowadzanych informacji o firmie i jej ofercie. Podstawą jest oczywiście uzupełnienie profilu działalności firmy, ale określenie kategorii produktu, usługi lub szkolenia zawsze zwiększa szansę na odnalezienie go przez potencjalnego klienta bądź partnera biznesowego. Produkty, usługi i szkolenia z określonymi kategoriami:
    • znajdują się również w odpowiedniej kategorii w katalogu w otoczeniu bezpośredniej konkurencji, a nie tylko w katalogu ogólnym – użytkownik natomiast zwykle woli szukać informacji z konkretnej dziedziny, a nie przeszukiwać całą listę w Serwisie;
    • produkty, usługi i szkolenia z określoną kategorią lub kategoriami znajdą się na wyższym miejscu w wyszukiwarce niż podobne informacje bez kategorii.
  2. Im większa aktywność firmy, tym więcej korzyści odnosi z Katalogów branżowych. Staraj się regularnie dodawać nowe informacje do swojej oferty oraz aktualizować wcześniej dodane produkty, usługi i szkolenia. Wysiłek na pewno zwróci się w postaci większej ilości kontaktów. Nie dodawaj jednak na siłę tego samego produktu, usługi czy szkolenia wielokrotnie stosując ten sam tytuł. Będzie to potraktowane jako błąd przez wyszukiwarki internetowe (takie, jak Google) i może obniżyć pozycję Twoich informacji.
  3. Wykorzystuj zamówione punkty pozycjonujące skupiając się na tych kategoriach, na których najbardziej zależy Twojej firmie. Możesz też zakupić dodatkowe punkty, aby zwiększyć przewagę nad konkurencją.
  4. Staraj się dodawać przynajmniej grafikę główną do informacji (w przypadku firmy: logo). Nie tylko zwiększy to jej atrakcyjność w danym katalogu i w wyszukiwarce, ale też da w wynikach wyszukiwania wyższą pozycję niż ma podobna informacja bez grafiki.
  5. Dla uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarce kluczowe znaczenie ma dobry tytuł informacji. Nie powinien być on zbyt ogólny (np. „pompy", „falownik" czy „autoklaw"). Nie próbuj jednak mieścić jak największej ilości słów w tytule, bo może on nie przykuwać takiej uwagi użytkownika, jak tytuł zwięzły i konkretny. Aby mieć pewność, że tytuł jest odpowiedni, można posłużyć się takim schematem (przykład dla produktu): „{Rodzaj i typ produktu} {marka producenta} {dookreślenie, np. typ, model, moc itp.}".
  6. Nie zapominaj, by kontakty przypisane do Twoich informacji zawierały kompletne i aktualne dane. Nic nie da to, że użytkownik zainteresuje się Twoją ofertą, jeśli dane do kontaktu będą nieprawidłowe.
  7. Korzystaj z opcji, które dają Ci posiadane pakiety. Użytkownicy często klikają w linki, które umieszczone są w opisach firmy i jej produktów, usług bądź szkoleń.
  8. Im szybciej użytkownik znajduje opcję przejścia na stronę www Twojej firmy, tym większa szansa, że z niej skorzysta. Dlatego warto rozważyć zamówienie pakietu Max, dzięki któremu adres www będzie widoczny już na liście w Katalogu firm oraz w wynikach wyszukiwania.