Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2018-05-28
Ciężkie samochody ratownictwa technicznego
Ciężkie samochody ratownictwa technicznego

Istotnym składnikiem wyposażenia Państwowej Straży Pożarnej są ciężkie samochody ratownictwa technicznego służące do wykonywania zadań ratowniczych w wypadkach i kolizjach, w których brały udział takie pojazdy jak: samochody ciężarowe, cysterny, autobusy, pojazdy szynowe itp.

 

Pierwsze tego typu specjalistyczne konstrukcje pojawiły się na polskich drogach w latach dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Ich głównym zadaniem jest jak najszybsze dotarcie na miejsce wypadku oraz wydobycie osób poszkodowanych, szybkie usunięcie uszkodzonych pojazdów i przywrócenie normalnego ruchu drogowego.

Bazą do montażu ciężkich samochodów ratownictwa technicznego są ciężarowe podwozia 3- lub 4-osiowe przeważnie z napędem na wszystkie osie, przystosowane do poruszania się w trudniejszym terenie. Moc silników spalinowych w tych pojazdach osiąga wartość nawet 350 kW.

Ciężkie pojazdy ratownictwa technicznego wyposażane są z reguły w następujące urządzenia:

- żuraw hydrauliczny z rozkładanymi podporami montowany za kabiną samochodu o momencie udźwigu ok. 200 kNm,

- składany wysięgnik holowniczy z tyłu pojazdu o nośności min. 15 000 kg,

- co najmniej 2 przeciągarki hydrauliczne o uciągu od 200 do 300 kN,

- 2 ostrogi z tyłu pojazdu do zakotwiczenia przy pracy przeciągarkami,

- agregat spalinowo-elektryczny, agregat spalinowo-hydrauliczny,

- narzędzia hydrauliczne, elektryczne, ręczne, środki chemiczne itp. składowane w skrzynkach zabudowanych z obu stron pojazdu.

Biuro Regionalne Bosch Rexroth w Katowicach opracowało 2 wersje układu hydraulicznego dla ciężkiego pojazdu ratownictwa drogowego na podwoziu 4-osiowym Scania G480 CB:

- dla żurawi wymagających zasilania pompami o stałej wydajności,

- dla żurawi z pompami o zmiennej wydajności.

 

Głównym zespołem układu hydraulicznego zostały bloki sterujące M4 ze sterowaniem elektrohydraulicznym wyposażone dodatkowo w dźwignie sterowania ręcznego. Bloki zabudowane są w tylnej skrytce po prawej stronie samochodu.

Cylindry hydrauliczne wysięgnika holowniczego oraz ostróg wyposażono w zamki włoskiego producenta Oil Control należącego do koncernu Bosch Rexroth.

W układzie wykorzystano również filtry olejowe oraz powietrza.

Finalnym dostawcą dla Państwowej Straży Pożarnej dwóch takich pojazdów była firma Pojazdy Specjalistyczne Zbigniew Szczęśniak Sp. z o.o. z Bielska Białej, której domeną jest produkcja samochodów specjalistycznych. Stawiając na dynamiczny rozwój firma poszerza swoją ofertę o coraz nowocześniejsze pojazdy. Aktualnie są to przede wszystkim pojazdy pożarnicze, ale od 2009 roku firma poszerzyła ofertę również o pojazdy wojskowe.

W roku 2011 Bosch Rexroth dostarczy trzy układy hydrauliczne dla kolejnych samochodów produkowanych przez firmę PS Szczęśniak.

 Więcej informacji TUTAJ

Skontaktuj się z dystrybutorem

Dystrybutor

Bosch Rexroth Sp. z o.o.

Adres: Jutrzenki 102/104, 02-230 Warszawa

Nr telefonu: (022) 738 18 00 Skopiuj

Faks: (022) 758 87 35 Pokaż numer Skopiuj

E-mail: info@boschrexroth.pl Skopiuj
WWW: www.boschrexroth.pl

Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl

Wyślij wiadomość

Dodaj plik...
Reklama: Chcesz taką reklamę? Zapraszamy do kontaktu »