Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2012-08-01
Falownik dźwigowy z UCM wg EN81-1+A3

Frenic Lift z wbudowanym certyfikowanym układem UCM.

Certyfikat EN81-1 A3 dla falownik dźwigowy Fuji Lift
Producent:
Fuji Electric
Numer katalogowy:
FRN-LM1S-4EA

Od stycznia 2012 weszła w życie norma dźwigowa EN81-1:1998+A3:2009. Poprawka A3 odnosi się do niezamierzonego ruchu kabiny dźwigu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku dźwigowego firma Fuji Electric opracowała oraz poddała certyfikacji mechanizm kontroli szczęk hamulca.

 

W przypadku dźwigów z napędem elektrycznym, jedną z możliwości spełnienia wymagań poprawki A3 do normy dźwigowej EN81-1 jest zastosowanie dwóch hamulców oraz niezależnym monitorowaniu położenia ich szczęk przez czujniki krańcowe. Hamulce oraz urządzenie do kontroli położenia szczęk muszą być certyfikowane kod kątem spełnienia wymagań EN81-1:A3. Jeśli zostanie wykryta nieprawidłowość należy zapobiec dalszej eksploatacji dźwigu.

 

Mechanizm kontroli położenia szczęk hamulca jest dostępny we wszystkich falownikach z oprogramowaniem wewnętrznym o numerze 1750 lub wyższym. Dla zapewnienia kompatybilności ze starszymi obwodami (bez niezależnej kontroli szczęk lub bez detekcji) pozostawiono możliwość wyłączenia kontroli lub uproszczoną kontrolę na jednym wejściu.

 

 

Możliwe scenariusze zadziałania blokady

- problem podczas rozruchu – jeśli podczas startu dźwigu, pomimo wysterowania luzownika BRKS, przez czas L84 nie mienią stanu obydwa sygnały potwierdzenia to inwerter Frenic Lift zatrzyma pracę dźwigu sygnalizując ten stan komunikatem bbE oraz zmianą położenia styków przekaźnika alarmu.

- problem podczas zatrzymania – jeśli po wyłączeniu sygnału sterującego luzownikiem BRKS  po czasie przekraczającym L84 nie zmienią stanu obydwa sygnały kontroli szczęk hamulca BRKE1 i BRKE2 (np. jedna ze szczęk zakleszczyła się), to inwerter zatrzymuje pracę i sygnalizuje ten stan komunikatem bbE oraz zmianą położenia styków przekaźnika alarmu.

- problem podczas jazdy – jeżeli podczas jazdy wystąpi zmiana stanu jednego bądź obydwu sygnałów BRKE1 i BRKE2 (przez czas przekraczający ustawiony w L84), to inwerter kontynuuje jazdę do chwili wyhamowania, a następnie po czasie L84 od zmiany stanu sygnału hamulca BRKS sygnalizuje błąd bbE oraz zmienia położenie styków przekaźnika alarmu.

- problem na postoju – inwerter monitoruje stan wejść BRKE1 i BRKE2 podczas postoju (gdy wyjście sterowania luzownikiem BRKS pozostaje nieaktywne i falownik nie otrzymał komend jazdy). W przypadku zmiany stanu wejścia na postoju, przez czas dłuższy niż L84 inwerter podobnie jak w poprzednich przypadkach wchodzi w stan awarii bbE.

 

Sygnalizacja błędu bbE zabezpiecza dźwig przed kolejną jazdą z niesprawnym hamulcem lub układem kontroli szczęk hamulca. Sygnały BRKE1 i BRKE2 powinny być aktywne podczas działania hamulca (tzn. szczęki przylegają do tarczy hamulca). Pozwala to na odpowiednio wczesne wykrycie przerwy w przewodach obwodu wyłączników krańcowych.

 

Zgodnie z wytycznymi normy nie da się wykasować błędu bbE w standardowy sposób (np. przez wyłączenie zasilania, automatyczne kasowanie błędów bądź naciśniecie przycisku RESET na panelu kontrolnym falownika). Falownik zostaje zablokowany do czasu usunięcia usterki i odblokowania przez przeszkolonego konserwatora.

 

Dla falowników z funkcją UCM posiadamy stosowny certyfikat wydany przez jednostkę notyfikowaną.

Dystrybutor

AMTEK spol. s r.o. (sp. z o.o.) oddział w Polsce

Adres: ul. Przasnyska 6b, 01-756 Warszawa
Nr telefonu: +48 22 866 41 40 Pokaż numer
Faks: +48 22 866 41 41 Pokaż numer
Adres e-mail: amtek@amtek.pl
WWW: www.amtek.pl

Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl

Wyślij wiadomość

Dodaj plik...
Reklama: Chcesz taką reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »