Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2011-05-04
Napędy hydrauliczne Bosch Rexroth na promach pasażersko-samochodowych
Napędy hydrauliczne Bosch Rexroth na promach pasażersko-samochodowych
Producent:
BOSCH REXROTH
Napędy hydrauliczne na promach pasażersko-samochodowych

Pomimo słabej kondycji polskiego przemysłu stoczniowego, czego ewidentnym dowodem jest zniknięcie z mapy przedsiębiorstw, sztandarowych niegdyś wizytówek polskiego przemysłu stoczniowego, jak Stocznia Gdynia czy Stocznia Szczecińska, polski przemysł stoczniowy utrzymuje produkcję. Ośrodkiem, w którym trwa i rozwija się branża stoczniowa jest Trójmiasto, w którym tradycyjnie mocną pozycję ma grupa Gdańskiej Stoczni Remontowej, która od lat realizuje również zadania związane z budową nowych jednostek.
Trójmiasto to również siedziba Biura Regionalnego firmy Bosch Rexroth odpowiadającego za działalność w Polsce Północnej. Biuro od kilkunastu lat współpracuje z odbiorcami branży morskiej, tj. stoczniami jak i ich zakładami kooperacyjnymi dostarczając na ich potrzeby zarówno kompletne napędy jak i komponenty.
W latach 2009-2011 zbudowano w Gdańsku dla norweskiego armatora Fjord1 6 dwustronnych promów pasażersko-samochodowych: 4 promy z napędem gazowym serii 1994 oraz 2 promy serii 1894. Statki, wyposażone w rufowe oraz dziobowe rampy oraz wciągarki i kabestany z napędem hydraulicznym, powstały w Stoczni Północnej. Kompletne rampy dostarczyła należąca również do Grupy Remontowej firma Hydroster, dostawcą napędu i sterowania hydraulicznego była firma Bosch Rexroth - projekt został wykonany przez Regionalne Centrum Kompetencyjne Techniki Morskiej Bosch Rexroth w Gdańsku.

Rampy oprócz funkcji rozładunkowej, zgodnie wymaganiami armatora i biura projektowego, miały dodatkowo za zadanie:
- zapewnić cumowanie promu podczas rozładunku samochodów i pieszych poprzez zapewnienie określonego docisku do nabrzeża,
- zapewnić kompensowanie falowania statku podczas cumowania,
Ponadto układ hydrauliczny powinien umożliwić, w sytuacji awaryjnej, otwarcie ramp przy wykorzystaniu tylko 1 siłownika.

Na obu promach zastosowano centralne zespoły zasilania hydraulicznego służące zarówno do zasilania ramp jak urządzeń pokładowych: wciągarek i kabestanów. Każdy z agregatów wyposażony został w 2 zespoły pompowe na bazie certyfikowanych przez DNV pomp A10VSO, układ filtracji i chłodzenia, regulacji ciśnienia oraz niezbędną aparaturę kontrolną.
Do realizacji docisku rampy do nabrzeża oraz kompensacji falowania zastosowano akumulatory hydrauliczne współpracujące ze specjalnie zaprojektowanymi blokami zaworowymi umożliwiającymi utrzymanie aktywnego nacisku rampy do nabrzeża i cumowanie nawet w przypadku znacznych kołysań statku.
Główne bloki sterowania ruchami ramp oraz kompensacji zostały umieszczone pod pokładem, bloki kontroli ruchu siłowników bezpośrednio na nich.

Układ sterowania elektrycznego składał się z rozdzielnicy głównej zabudowanej przy agregacie oraz paneli sterujących w sterówce oraz na pokładzie w pobliżu ramp. W zależności od potrzeb obsługi kontrola nad ruchami ramp może być przekazywana pomiędzy stanowiskami.

Centralny hydrauliczny układ napędowy przystosowany został pod względem parametrów również do obsługi kabestanów i wciągarek znajdujących się na pokładzie statków. Zasilane z centralnego systemu nie potrzebują własnych zespołów zasilających.
Wszystkie promy serii 1994 zostały przekazane armatorowi i są w eksploatacji. Ostatni z promów 1894 oddany będzie armatorowi w niedługim czasie.

Skontaktuj się z dystrybutorem

Dystrybutor

Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl

Wyślij wiadomość

Dodaj plik...
Reklama: Chcesz taką reklamę? Zapraszamy do kontaktu »