Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy produktów Ostatnia aktualizacja: 2011-03-23
Opryskiwacz samojezdny firmy Bosch Rexroth
Opryskiwacz samojezdny firmy Bosch Rexroth
Producent:
BOSCH REXROTH
Główną przesłanką rozwoju konstrukcji samojezdnych opryskiwaczy polowych jest dążenie do zwiększenia wydajności pracy i zmniejszenia kosztu wykonania zabiegu. Osiągnięcie tych celów jest możliwe wyłącznie w przypadku dysponowania dużymi powierzchniami upraw polowych. Wymaganie zwiększenia wydajności pracy wynika z potrzeby przeprowadzenia oprysku w ściśle określonym, krótkim terminie agrotechnicznym. Jest to niekiedy decydujący czynnik przy dokonywaniu wyboru maszyny.
Firma RPPH Ziębice we współpracy z firmą Bosch Rexroth oraz Politechniką Wrocławską zbudowała od podstaw wielofunkcyjny opryskiwacz rolniczy.
Główne zalety zaprojektowanego opryskiwacza samojezdnego to bezpieczeństwo pracy operatora oraz wyższe cechy użytkowe. Klimatyzowana i przestronna kabina zapewnia wysoki komfort pracy, zaś układ filtrów z aktywnym węglem zapobiega skażeniu operatora.
Kolejną przesłanką wprowadzenia na rynek opryskiwaczy samojezdnych było zapewnienie większego prześwitu.W maszynie pokazanej na zdjęciu istnieje możliwość regulacji od 1 do 1,45 m. W przypadku kukurydzy, a właśnie do tego gatunku roślin przeznaczona jest maszyna, jest to wyjątkowo korzystne rozwiązanie, ponieważ zabiegi na plantacjach można przeprowadzić w późniejszych stadiach rozwoju roślin.
Opryskiwacze samojezdne mają również lepiej rozłożoną masę na obie osie aniżeli opryskiwacze przyczepiane na ciągniku. Aby zapewnić równomierny rozkład masy silnik zamontowany został w przedniej części maszyny, zaś zbiornik wraz z belką polową oraz pompą membranową w części tylnej.

Napęd maszyny realizowany jest za pomocą przekładni hydrostatycznej, to jest:
- pompy podwójnej A4VG90EP2D,
- czterech silników hydraulicznych A6VME80 wraz z przekładniami GFT o przełożeniu i=50,5.

Zdarza się, iż praca na dużych powierzchniach przy różnych uprawach i zleceniach usługowych wymaga zmiany rozstawu kół. Czynność ta bywa bardzo czasochłonna i uciążliwa. Dla zapewnienia dużej wydajności pracy firma Bosch Rexroth zaprojektowała zdalną regulację rozstawu kół w zakresie od 1,85 do 2,25 m oraz autopoziomowanie maszyny. Funkcje te są sterowane poprzez układ hydrauliczny bezpośrednio z kabiny operatora.
Elektronika systemu BODAS wykorzystana została do sterowania hydrostatycznym napędem jazdy, układem skrętu oraz zawieszeniem pojazdu. System sterowania składa się z dwóch sterowników RC podzielonych funkcjonalnie na sterowanie jazdą, geometrią zawieszenia oraz osprzętem hydraulicznym.
Do tej aplikacji w szerokim stopniu wykorzystano magistralę typu CANBus, służącą do przesyłania sygnału sterującego:
- zaworami poprzez piloty PWM oraz EPM2,
- silnikiem diesla,
- wychylenia joysticków.
Wyeliminowano w ten sposób wiele połączeń elektrycznych oraz poprawiono jakość sygnału. Co więcej, dzięki zastosowaniu wyświetlacza DI2 użytkownik maszyny może przeprowadzić detekcję ewentualnych błędów.

Skontaktuj się z dystrybutorem

Dystrybutor

Przy kontakcie powołaj się na portal automatyka.pl

Wyślij wiadomość

Dodaj plik...
Reklama: Chcesz taką reklamę? Zapraszamy do kontaktu »