
Naukowcy z Iowa State University stworzyli technologię, która poprawi wydajność silników elektrycznych. Wykorzystali fakt, że większość silników w praktyce kręci się tylko w jedną stronę.
Zespół Dionysiosa Aliprantisa stworzył program do modelowania komputerowego, który zmienia konstrukcje silnika i wylicza wpływ zmiany na wydajność.
Na przykład, zęby, które utrzymują cewki silnika zwykle mają symetryczny kształt, by zapewnić taką samą wydajność niezależnie od kierunku wirowania silnika. Zmieniając ich konstrukcję na asymetryczną, naukowcy spodziewają się zyskać dodatkową moc podczas obracania się w preferowanym kierunku.
„Staramy się stworzyć systematyczną metodę uzyskiwania właściwego kształtu.” – stwierdził Aliprantis. „Idea jest bardzo prosta, ale silniki wciąż są konstruowane przy użyciu technik liczących sobie 100 lat. Celem jest uzyskanie więcej mocy z silnika o tej samej wielkości, albo tej samej mocy z mniejszego.” – dodał.
Naukowcy mają nadzieję poprawić wydajność maszyn nawet o 5 procent.
Projekt Aliprantisa zyskał dofinansowanie w postaci pięcioletniego, wartego 400 tysięcy dolarów grantu od US National Science Foundation.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Silniki prądu stałego (DC) vs silniki bezszczotkowe (BLDC)
Silniki prądu stałego (DC) vs silniki bezszczotkowe (BLDC) Który z nich jest najlepszy dla Twojej aplikacji? Silniki elektryczne są...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-