
Jednostka poszukiwawczo-ratownicza w Sankt Petersburgu opracowała autonomiczny wiropłat przeznaczony do zadań ratunkowych. Zdążył on już przejść testy w tunelach aerodynamicznych.
- Helikopter jest produkowany przez Radar MMS, który opracowuje różne typy pojazdów UAV. Większość UAV latających w Rosji to stałopłaty, jednak śmigłowce również cieszą się popularnością w wielu sektorach - powiedział Samuel Bendett, prowadzący badania nad rosyjskim bezzałogowym systemem wojskowym.
Z deklarowanym pułapem nieco poniżej 1,5 kilometra i możliwością pracy do 2 godzin, dron w zamyśle inżynierów stanowi mobilną platformę czujnikową. Może być wyposażony w kamerę multispektralną, dozymetr promieniowania gamma, mały radar oraz system magnetometryczny. Będąc przeznaczonym do specjalnych misji ratowniczych, śmigłowiec posiada również reflektor, sprzęt do nadawania dźwięku oraz pojemnik, który umożliwia dostarczanie środków ratunkowych potrzebującym.
- Rosyjski rynek dla tego typu UAV rozwija się dynamicznie, ponieważ coraz więcej przedsiębiorstw - prywatnych i publicznych - zdaje sobie sprawę z wartości dronów jako narzędzi obserwacyjnych - kontynuował Bendett.
Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że technologia wprowadzana na rynek klientów wojskowych, po raz pierwszy zostanie wykorzystana do ratowania ludności cywilnej. Transfer pomiędzy technologią cywilną i wojskową podwójnego zastosowania jest wyróżniającą się cechą nowoczesnych małych dronów.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- forbes

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Zgodnie z Przemysłem 4.0
Silniki liniowo-obrotowe do napełniania i zamykania Dzięki silnikom liniowo-obrotowym procesy zamykania i napełniania wdrażane są w sposób...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-