Powrót do listy wiadomości Dodano: 2003-07-25  |  Ostatnia aktualizacja: 2003-07-25
Badania polskiego internetu (Internetowy Spis Powszechny)
17 czerwca 2003 r. rozpoczęła się rekrutacja do panelu użytkowników sieci Internet. Badanie realizuje Global eMarketing (GeM) na zlecenie firmy Polskie Badania Internetu, którą utworzyły firmy posiadające największe w Polsce witryny internetowe.

Celem badania jest określenie, jak zachowują się użytkownicy sieci Internet w Polsce - jakie odwiedzają witryny, jak często to robią, jakie strony na witrynach interesują ich najbardziej. Wyniki badania wykorzystywane będą przez firmy tworzące serwisy informacyjne (jak np. portale Gazeta.pl, INTERIA.PL, Onet.pl, Rzeczpospolita OnLine, Wirtualna Polska) w celu określenia ich jakości. Dzięki uzyskanym informacjom wydawcy internetowi będą mogli doskonalić i rozwijać swoje serwisy. Dane z badania będą wykorzystywane również przez firmy zlecające kampanie reklamowe, tak by reklamy pojawiały się osobom potencjalnie najbardziej nimi zainteresowanym.

Badanie rozpoczyna się wypełnieniem ankiety na stronach internetowych oraz pobraniem i zainstalowaniem programu NetPanel zapamiętującego adresy odwiedzanych stron internetowych.

Program NetPanel zastępuje papierową ankietę badawczą. Nie każdy pamięta, kiedy dokładnie łączył się z Internetem w ostatnim miesiącu, ile czasu spędził korzystając z sieci, jakie witryny wówczas odwiedzał. Program NetPanel zbiera takie informacje i przekazuje je - w anonimowy sposób - firmie badawczej, gdzie następnie są przetwarzane w zbiorcze zestawienia opisujące Polaków korzystających z Internetu.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
PBI
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także