Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2003-07-25 | Ostatnia aktualizacja: 2003-07-25
Badania polskiego internetu (Internetowy Spis Powszechny)
17 czerwca 2003 r. rozpoczęła się rekrutacja do panelu użytkowników sieci Internet. Badanie realizuje Global eMarketing (GeM) na zlecenie firmy Polskie Badania Internetu, którą utworzyły firmy posiadające największe w Polsce witryny internetowe.
Celem badania jest określenie, jak zachowują się użytkownicy sieci Internet w Polsce - jakie odwiedzają witryny, jak często to robią, jakie strony na witrynach interesują ich najbardziej. Wyniki badania wykorzystywane będą przez firmy tworzące serwisy informacyjne (jak np. portale Gazeta.pl, INTERIA.PL, Onet.pl, Rzeczpospolita OnLine, Wirtualna Polska) w celu określenia ich jakości. Dzięki uzyskanym informacjom wydawcy internetowi będą mogli doskonalić i rozwijać swoje serwisy. Dane z badania będą wykorzystywane również przez firmy zlecające kampanie reklamowe, tak by reklamy pojawiały się osobom potencjalnie najbardziej nimi zainteresowanym.
Badanie rozpoczyna się wypełnieniem ankiety na stronach internetowych oraz pobraniem i zainstalowaniem programu NetPanel zapamiętującego adresy odwiedzanych stron internetowych.
Program NetPanel zastępuje papierową ankietę badawczą. Nie każdy pamięta, kiedy dokładnie łączył się z Internetem w ostatnim miesiącu, ile czasu spędził korzystając z sieci, jakie witryny wówczas odwiedzał. Program NetPanel zbiera takie informacje i przekazuje je - w anonimowy sposób - firmie badawczej, gdzie następnie są przetwarzane w zbiorcze zestawienia opisujące Polaków korzystających z Internetu.
Celem badania jest określenie, jak zachowują się użytkownicy sieci Internet w Polsce - jakie odwiedzają witryny, jak często to robią, jakie strony na witrynach interesują ich najbardziej. Wyniki badania wykorzystywane będą przez firmy tworzące serwisy informacyjne (jak np. portale Gazeta.pl, INTERIA.PL, Onet.pl, Rzeczpospolita OnLine, Wirtualna Polska) w celu określenia ich jakości. Dzięki uzyskanym informacjom wydawcy internetowi będą mogli doskonalić i rozwijać swoje serwisy. Dane z badania będą wykorzystywane również przez firmy zlecające kampanie reklamowe, tak by reklamy pojawiały się osobom potencjalnie najbardziej nimi zainteresowanym.
Badanie rozpoczyna się wypełnieniem ankiety na stronach internetowych oraz pobraniem i zainstalowaniem programu NetPanel zapamiętującego adresy odwiedzanych stron internetowych.
Program NetPanel zastępuje papierową ankietę badawczą. Nie każdy pamięta, kiedy dokładnie łączył się z Internetem w ostatnim miesiącu, ile czasu spędził korzystając z sieci, jakie witryny wówczas odwiedzał. Program NetPanel zbiera takie informacje i przekazuje je - w anonimowy sposób - firmie badawczej, gdzie następnie są przetwarzane w zbiorcze zestawienia opisujące Polaków korzystających z Internetu.
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- PBI

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Schneider Electric z prestiżową nagrodą na targach ENERGETAB 2021
Firma Schneider Electric, światowy lider cyfryzacji zarządzania energią i automatyki budynkowej, zdobyła brązowy medal za produkt prezentowany na...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-