Powrót do listy wiadomości Dodano: 2015-08-11  |  Ostatnia aktualizacja: 2015-08-11
Bardziej wydajne kompresory
Bardziej wydajne kompresory
Bardziej wydajne kompresory

SKF opracowało bezolejowy i bezkontaktowy system napędu magnetycznego dla sprężarek odśrodkowych stosowanych w chłodziarkach. Firma twierdzi, że może to zapewnić oszczędności energii na poziomie co najmniej 10% w porównaniu do konwencjonalnych konstrukcji.

System łączy w sobie wysokoobrotowy silnik z magnesami trwałymi oraz aktywne łożyska magnetyczne ze zintegrowanymi kontrolerami. Elektromagnesy sprawiają, że wał sprężarki lewituje, co pozwala na utrzymanie prędkości obrotowej na poziomie 40 000 obr/min. Dzięki brakowi kontaktu łożyska i wału system jest pozbawiony wibracji i działa prawie bez tarcia, a więc jest bardziej cichy.

Poprzez ograniczenie kontaktu mechanicznego oraz strat, które występują w łożyskach smarowanych olejem, system magnetyczny znacząco ogranicza koszty związane ze zużyciem energii oraz smarowaniem. Poprawia również skuteczność transferu ciepła w parowniku oraz skraplaczu.

Silnik z magnesami trwałymi jest ponadto bardziej oszczędny od silników indukcyjnych obciążanych w różny sposób, oferując wyższy współczynnik mocy oraz niższy pobór prądu. Może być stosowany z falownikami pochodzącymi od różnych producentów.

Nowy system napędu, który wykorzystuje SKF pochodzi od francuskiego producenta S2M, którego SKF kupiło w 2007 roku od BOC Edwards.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także