
SKF opracowało bezolejowy i bezkontaktowy system napędu magnetycznego dla sprężarek odśrodkowych stosowanych w chłodziarkach. Firma twierdzi, że może to zapewnić oszczędności energii na poziomie co najmniej 10% w porównaniu do konwencjonalnych konstrukcji.
System łączy w sobie wysokoobrotowy silnik z magnesami trwałymi oraz aktywne łożyska magnetyczne ze zintegrowanymi kontrolerami. Elektromagnesy sprawiają, że wał sprężarki lewituje, co pozwala na utrzymanie prędkości obrotowej na poziomie 40 000 obr/min. Dzięki brakowi kontaktu łożyska i wału system jest pozbawiony wibracji i działa prawie bez tarcia, a więc jest bardziej cichy.
Poprzez ograniczenie kontaktu mechanicznego oraz strat, które występują w łożyskach smarowanych olejem, system magnetyczny znacząco ogranicza koszty związane ze zużyciem energii oraz smarowaniem. Poprawia również skuteczność transferu ciepła w parowniku oraz skraplaczu.
Silnik z magnesami trwałymi jest ponadto bardziej oszczędny od silników indukcyjnych obciążanych w różny sposób, oferując wyższy współczynnik mocy oraz niższy pobór prądu. Może być stosowany z falownikami pochodzącymi od różnych producentów.
Nowy system napędu, który wykorzystuje SKF pochodzi od francuskiego producenta S2M, którego SKF kupiło w 2007 roku od BOC Edwards.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak obniżyć rachunki za prąd w zakładzie przemysłowym?
Drastyczne podwyżki cen prądu, będące efektem gwałtownych przemian na rynku surowców energetycznych, dają do myślenia wielu przedsiębiorcom....
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-