Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2008-10-21 | Ostatnia aktualizacja: 2008-10-21
Dynamiczny rozwój rynku rozwiązań FSM do zarządzania serwisem w terenie

Dynamiczny rozwój rynku rozwiązań FSM do zarządzania serwisem w terenie
Zarządzanie serwisem w terenie (FSM) jest próbą optymalizacji procesów oraz przepływu informacji w instytucjach wysyłających swoich pracowników w teren. Optymalizacja taka jest trudna ze względu na konieczność dysponowania i koordynowania wielu pracowników równocześnie, przy równoczesnej minimalizacji kosztów wsparcia. FSM najczęściej odnosi się do firm, które zarządzają instalowaniem, wsparciem oraz naprawami systemów i urządzeń.
FSM tworzy mobilny system, który łączy pracownika w terenie z centralą. Oprogramowanie FSM pozwala poprawić produktywność pracowników terenowych, wzmocnić wsparcie klienta, zautomatyzować przepływ informacji, czy zminimalizować skutki błędu ludzkiego.
Wielu z notowanych na giełdzie najlepszych dostawców rozwiązań FSM odnotowywało w ostatnich pięciu latach pokaźny wzrost przychodów. „Roczna stopa wzrostu (CAGR) przychodów najlepszych dostawców sektora FSM wynosiła w latach 2004 do 2007 17 procent.” – stwierdził Clint Reiser, analityk ARC, główny autor raportu. „Trend ten powinien, według przewidywań, się utrzymać. Wzrost ten w dużej mierze stymulowany jest przez rozwój outsourcingu wsparcia, oraz usług posprzedażowych świadczonych przez OEM zasobochłonnym producentom.” – dodał.
Rosnąca liczba usług posprzedażowych świadczonych przez OEM zasobochłonnym producentom napędza sprzedaż w sektorze oprogramowania oraz wsparcia FSM. Oprogramowanie FSM pozwala instytucjom świadczącym wsparcie efektywniej administrować zawiłościami związanymi z zarządzaniem nadmiarem informacji oraz ogromną, często geograficznie rozproszoną siłą roboczą. Producenci OEM poszukując metod zwiększenia przychodów, poszerzają swoje oferty o usługi posprzedażowe. Usługi te trafiają w dobry czas, gdyż wielu producentów zmaga się z niedoborem wykwalifikowanej siły roboczej. Kontynuacja tego wzrostowego trendu przyczyni się dodatkowo do zwiększenia popytu na aplikacje FSM.
Nowatorskie technologie w stylu mobilnych sieci bezprzewodowych, systemów informacji geograficznej (GIS), czy zdalnego monitorowania zasobów, dodatkowo będą stymulować rozwój rynku FSM. Mobilne sieci bezprzewodowe uważane są za obszar o największym potencjale rozwoju. Ich wartość polega na zdolności do szybszego przesyłania większej liczby informacji pomiędzy rozproszonymi pracownikami. Możliwość dwukierunkowej wymiany informacji pomiędzy biurem, a rozproszonymi pracownikami dodatkowo podnosi wartość rozwiązań z zakresu serwisu w terenie.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- ARC

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Droższa energia napędza wzrost cen usług i towarów
Wzrost rachunków za energię elektryczną dotknął już 65 proc. dużych firm i aż 93 proc. MŚP. Podwyżki najmocniej uderzyły w branżę IT oraz sektor...
-
-
-
-
-