Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2010-06-10  |  Ostatnia aktualizacja: 2010-06-10
EasyJet testuje detektor pyłu wulkanicznego
EasyJet testuje detektor pyłu wulkanicznego
EasyJet testuje detektor pyłu wulkanicznego
EasyJet prowadzi próby związane z nową technologią, która pomoże liniom lotniczym zminimalizować straty spowodowane chmurą pyłu wulkanicznego z Eyjafjallajökull.

System AVOID (powietrzny detektor i identyfikator obiektu wulkanicznego), porównywany do radaru wykrywającego popiół, został opracowany przez Freda Prata z Norwegian Institute for Air Research.

AVOID wykorzystuje wykonane przy użyciu podczerwieni zdjęcia, które trafiają następnie do pilotów i centrów kontroli lotów.

Według EasyJet, zdjęcia te pozwolą pilotom dostrzec chmurę pyłu wulkanicznego z odległości 100 kilometrów, na wysokości od 1,5 kilometra do 15 kilometrów. Dzięki temu piloci mogą odpowiednio wcześniej zmodyfikować trasę lotu tak, by chmurę ominąć.

Natomiast na ziemi, informacje z AVOID posłużą do stworzenia aktualnej mapy chmury pyłu wulkanicznego w oparciu o dane pozyskiwane w czasie rzeczywistym. Dzięki temu możliwe będzie otwarcie dużej części przestrzeni powietrznej, która inaczej pozostałaby podczas erupcji zamknięta.

„Ta pionierska technologia jest receptą na zamkniętą na ogromnym obszarze przestrzeń powietrzną.” – stwierdził Andy Harrisom, dyrektor wykonawczy EasyJet. „Detektor pyłu wulkanicznego pozwoli naszym jednostkom widzieć i unikać chmury, tak jak unikają dzięki radarom burz.” – dodał.

Pierwszy próbny lot testowego Airbusa 340 ma się dobyć w przeciągu dwóch miesięcy. Jeżeli próba zakończy się sukcesem, EasyJet zainstaluję tę technologię we własnych samolotach.

„Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) z radością wita fakt, iż linie lotnicze rozważają wprowadzenie tego rodzaju innowacji i z naszej strony uczynimy wszystko, by im w tym pomóc.” – powiedział Andrew Haines, dyrektor wykonawczy CAA.

„Należy pamiętać o tym, że to nie pilot, ale personel centrum kontroli lotów wyznacza trasę, w związku z czym takie działania wymijające mogą być w obliczu utrzymania kontroli nad całą przestrzenią wolniejsze i mniej efektywne.” – stwierdził Colin Brown, dyrektor Engineering at the Institution of Mechanical Engineers.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
The Engineer
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także