Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Faulhaber robotic
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2020-11-12  |  Ostatnia aktualizacja: 2020-11-12
Honeywell w przestworzach
fot. pixabay
fot. pixabay

Firma Pipistrel wybrała system Compact Fly-By-Wire firmy Honeywell do obsługi bezzałogowego statku powietrznego UAV Nuuva V300.

Komputery typu Fly-By-Wire można znaleźć obecnie w prawie wszystkich dużych statkach powietrznych. Kompaktowa propozycja firmy Honeywell posiada funkcje wywodzące się z dziesięcioleci doświadczenia w dziedzinie systemów opracowywanych dla samolotów pasażerskich.

Ten produkt jest przeznaczony do mniejszych autonomicznych pojazdów transportowych i miejskiej mobilności powietrznej (UAM). Zwiększa stabilność i osiągi, eliminując z konstrukcji ciężkie elementy hydrauliczne lub popychacze mechaniczne.

Stéphane Fymat, wiceprezes i dyrektor generalny ds. bezzałogowych systemów powietrznych UAS/UAM w Honeywell Aerospace podkreślił: - Jednym z najtrudniejszych wyzwań, przed jakimi stają dziś firmy logistyczne jest sprostanie zapotrzebowaniu na dostawy tego samego dnia. Pojazdy, takie jak Nuuva V300 firmy Pipistrel będą prawdziwym przełomem w wyścigu o rozwiązanie tego problemu. Wysłuchaliśmy naszych klientów i stworzyliśmy produkt, który spełnia wyjątkowe potrzeby tego segmentu i jesteśmy niezwykle dumni, że nasz kompaktowy system Fly-By-Wire będzie kierował tymi pojazdami, gdy te wzbiją się już w przestworza.

Nuuva V300 to autonomiczny UAV o dużym zasięgu i ładowności. Będzie startować i lądować pionowo w oparciu o zasilanie bateryjne, nie wymagając pasa startowego i charakteryzując się znacznie niższymi kosztami operacyjnymi niż helikoptery. Samolot może przenosić ładunki o masie do 300 kilogramów na odległość ponad 300 kilometrów, co czyni go idealnym rozwiązaniem dla dostaw do obszarów tradycyjnie obsługiwanych wyłącznie helikopterem.

Ivo Boscarol, założyciel i dyrektor generalny Pipistrel Group dodał: - Po latach doskonałej współpracy w sektorze UAM zdecydowaliśmy się współpracować z Honeywell również przy opracowywaniu Nuuva V300. Widzimy, że ten samolot transportowy toruje drogę dla Pipistrel 801, naszej taksówki powietrznej projektowanej dla Uber Elevate. Oba samoloty mają podobną architekturę. Doświadczenie firmy Honeywell i sprawdzone możliwości jej systemu Compact Fly-By-Wire zapewnią najwyższy poziom bezpieczeństwa naszych pojazdów powietrznych.

Honeywell jest głównym graczem w powstającym właśnie segmencie UAM, który oferuje pełną gamę awioniki, sterowania lotem, nawigacji, radarów, łączności, systemów zasilania, chłodzenia, silników i turbosprężarek. Wszystkie z technologii dostosowane są do technologii pionowego startu i lądowania VTOL. Firma oferuje również ekspertyzy w zakresie integracji i certyfikacji lotniczej, umożliwiającej komercjalizację projektowanych pojazdów.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
roboticsandautomationnews
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :