Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2009-03-02 | Ostatnia aktualizacja: 2009-03-02
I Konferencja poświęcona rozwiązaniom do zarządzania PLM

I Konferencja poświęcona rozwiązaniom do zarządzania PLM
Realia rynkowe pokazują, że wygrywają te przedsiębiorstwa, które są w stanie dostarczyć produkt szybciej i taniej, pod warunkiem, że nie odbywa się to kosztem jakości. Jak podnieść innowacyjność produktu? Jak zwiększyć produktywność i wyeliminować kosztowne błędy? Jak zredukować koszty powstawania produktu? Jak zsynchronizować i przyspieszyć działalność operacyjną zespołów ds. produktu? Jak efektywnie zarządzać obiegiem informacji? Zdaniem Siemens PLM Software odpowiedzią na te wyzwania jest nowoczesne rozwiązanie pozwalające zarządzać informacją o produkcie i procesach w przedsiębiorstwie.
Pozycję Siemens PLM Software na rynku przedstawił Marek Wajda, CEO Siemens PLM Software w Polsce. Prezentacja Romana Korzusa, Mid-Market Sales Executive, dotyczyła możliwości PLM w zakresie przewidywania kosztów zmian oraz symulowania wartości finansowej nowych pomysłów. Przewidywanie kosztów rozwoju produktu, jest kluczowo ważne dla nowoczesnej firmy i tu w sukurs przychodzi PLM, który jest centralnym zasobem wiedzy o produkcie. Rozwiązanie pozwala szybciej tworzyć kolejne wersje i generacje produktów, umożliwia jednocześnie skrócenie procesu, tak projektowego opartego o CAD/CAE, jak i produkcyjnego bazującego na CAM.
Co więcej, rozwiązanie Siemensa zapewnia interakcje pomiędzy wszystkimi uczestnikami procesu zmian, przy zachowaniu otwartości na obsługiwane formaty danych i aplikacje biorące udział w cyklu życia produktu. Takie podejście do zagadnienia PLM zapewnia użytkownikom niższe koszty nie tylko wytwarzania nowego produktu, ale także oszczędniejsze wdrożenie rozwiązania PLM, ponieważ można z nim integrować dowolny CAD jak: AutoCAD, SolidEdge, SolidWorks, Inventor, NX, NXI, ProEngineer, czy Catia.
Gościem specjalnym spotkania był Bob Whale, dyrektor European Center of Excellence, odpowiedzialny za rozwój wdrożeń w Europie. W swojej prezentacji przedstawił wartość biznesową rozwiązań PLM na przykładzie konkretnych wdrożeń w takich międzynarodowych koncernach, jak Nissan (dwa razy więcej projektów przy tych samych zasobach), GE (oszczędności rzędu 50procent w procesach inżynieryjnych i 80 procent w procesach produkcyjnych), BSH (globalna współpraca wszystkich marek i lokalnych fabryk), Canon (czas rozwoju nowego produktu skrócony o 50 procent), Lockheed Martin - program F-35 (oszczędności w poszczególnych fazach cyklu życia produktu: 35 procent - projekt; 67 procent - produkcja; 50 procent - remonty i utrzymanie). Badania pokazały, że w ciągu ostatnich kilku lat znacząco spadł poziom satysfakcji kadry zarządzającej z przekształcania pomysłów w produkty, które odnoszą sukces rynkowy. Zgromadzenie wiedzy o produktach i procesach na platformie rozwiązania PLM pozwala zbudować dobry produkt i, co równie ważne, zbudować go dobrze.
Wspólna prezentacja Romana Korzusa, Krzysztofa Kazonia (PLM Consultant) i Michała Marcinowskiego (CAD Consultant) dotyczyła symulacji pracy w dziale konstrukcyjno-technologicznym. Prowadzący, na przykładzie zwykłego łącznika światła firmy Ospel, przedstawili bogato ilustrowany pracą na żywo pełen zakres prac biura R&D, począwszy od kompletacji wymagań rynkowych, ich edycję, poprzez definicję wymogów produkcyjnych, ustalenie harmonogramu prac i wykorzystanie definiowanych obiegów dokumentacji, zarządzania zmianami produktu, dostępność danych historycznych, aż po wytworzenie narzędzia i technologię jego wykonania. Zakres ten został również uzupełniony końcowymi zagadnieniami PLM, czyli narzędzia do serwisu i napraw. Podczas wystąpienia zaprezentowano nie tylko proces pracy biura, ale również dedykowane moduły: Teamcenter Scheduler Manager umożliwiający zespołowi konstrukcyjnemu planowanie zadań, zarządzanie zasobami i czasem pracy konstruktorów oraz technologów, w ramach wyznaczonych zadań i obiegu dokumentacji; Product Structure Editor oferujący ogromne możliwości wizualizacyjne złożeń, konfiguracji, oraz zarządzania zestawieniami materiałowymi; Relation Manager - niezastąpione narzędzie serwisowe ilustrujące powiązania między częściami, podzespołami i złożeniami; Change Management do zarządzania zmianami w produktach; Project Portfolio Management dający możliwość raportowania i tworzenia wykresów ilustrujących koszty danych projektów i analizujących możliwość ich zagrożenia bądź przekroczenia budżetu. Oprócz tego przedstawiono możliwość dostępności do danych, przy pomocy przeglądarki Web, co jest nieocenione w przypadku konieczności pracy np. poza biurem.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Siemens

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Jak wybrać dobry CAD elektryczny
Wybór odpowiedniego programu typu CAD elektryczny jest decyzją kluczową, ale dokonanie dobrego wyboru przez osobę, która pierwszy raz styka się...
-
-
-