Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2007-12-10 | Ostatnia aktualizacja: 2007-12-10
IMS zbada skuteczność samochodowych systemów ostrzegania przed wypadkiem

IMS zbada skuteczność samochodowych systemów ostrzegania przed wypadkiem
Pierwsze testy prototypowych systemów detekcji kolizji wykonane z wykorzystaniem technologii NIST pokazały potencjalne korzyści płynące z ich stosowania, ale również i konieczność wprowadzenia pewnych udoskonaleń.
Według szacunków DOT, rocznie w USA zdarza się 3,6 miliona wypadków związanych z: wypadnięciem z drogi czy zmianą pasa, z czego przeszło 27 tysięcy skończyło się co najmniej jedna ofiarą śmiertelną. Ofiary tych wypadków, stanowią trzy czwarte wszystkich zgonów, jakie w ciągu roku maja miejsce na amerykańskich drogach.
Departament Transportu podjął z przemysłem motoryzacyjnym współpracę w ramach inicjatywy Integrated Vehicle Safety Systems (IVBSS) promującej montowanie w amerykańskich samochodach zaawansowanych systemach ostrzegania.
By móc poprawiać skuteczność systemów ostrzegania przed wypadkiem, które generalnie wykorzystują radary, naukowcy potrzebują precyzyjne narzędzie pomiaru, które funkcjonuje na zupełnie innych zasadach. I właśnie naukowcy z NIST opracowali zupełnie niezależny system pomiarowy (IMS), w skład którego wchodzą: kamera i mikrofon umieszczone w kabinie pozwalające odnotować ostrzeżenie, zestaw kamer skalibrowanych tak, by monitorować odległość od granic pasa ruchu oraz skanery laserowe do pomiaru odległości od przeszkód z przodu i z boku pojazdu. System może być montowany na dowolnym samochodzie bez konieczności jego modyfikowania, czy podłączania do testowanego systemu ostrzegania. System NIST jest w stanie wykryć obiekt o wielkości 80 centymetrów z odległości 60 metrów przy prędkości 90 kilometrów na godzinę.
NIST wykorzystuje IMS do udoskonalenia dwóch systemów zbudowanych przez partnerów IVBSS dla lekkiego samochodu i ciężkiej ciężarówki. Naukowcy zgromadzili dane pochodzące z różnych scenariuszy drogowych, w których system ostrzegania powinien zadziałać oraz tych, w których system mógłby uruchomić fałszywy alarm. Oba systemy przeszły pozytywnie większość z 30 testów. Jednakże, IMS wskazał również pewne problemy systemów ostrzegania, w tym istotne opóźnienia w ostrzeganiu, które skutkowały negatywnym wynikiem testu. Problemy tego rodzaju zdarzają się w systemach ostrzegania, które muszą funkcjonować w czasie rzeczywistym przy dużych prędkościach wykorzystując niedrogie czujniki do mierzenia złożonych trójwymiarowych scen.
DOT analizuje obecnie dane zgromadzone dzięki IMS i jeśli będą one dla testowanych systemów korzystne, zostanie uruchomiona druga faza projektu, która będzie polegać na wyposażeniu w takie systemy 20 samochodów osobowych i 10 ciężarówek. Kierowcy ochotnicy będą je testować na autostradach przez miesiąc. Następnie DOT przeanalizuje zgromadzone w ten sposób informacje i podejmie dalsze decyzje dotyczące wdrażania systemów.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Sensors

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Logika bezpieczeństwa, która zwiększa produktywność
W trakcie prac nad półautomatyczną linią do produkcji silników elektrycznych konstruktorzy doszli do wniosku, że złożoność zastosowanej w linii...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-