Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2007-12-10  |  Ostatnia aktualizacja: 2007-12-10
IMS zbada skuteczność samochodowych systemów ostrzegania przed wypadkiem
IMS zbada skuteczność samochodowych systemów ostrzegania przed wypadkiem
IMS zbada skuteczność samochodowych systemów ostrzegania przed wypadkiem
Inżynierowie z National Institute of Standards and Technology (NIST) opracowali laserowy system radarowy, który pozwoli oceniać skuteczność samochodowych systemów ostrzegania przed kolizją. Naukowcy związani z przemysłem oraz z Amerykańskim Departamentem Transportu (DOT) będą mogli wykorzystywać Technologię NIST do przyspieszenia prac nad systemami bezpieczeństwa, które alarmują kierowców o potencjalnym zagrożeniu związanym z: kolizjami z przodu, z boku, czy zjechaniem z drogi. Departament Transportu wierzy, że takie systemy ostrzegania pozwoliłyby zmniejszyć liczbę wypadków na drogach, a przez to i ofiar.

Pierwsze testy prototypowych systemów detekcji kolizji wykonane z wykorzystaniem technologii NIST pokazały potencjalne korzyści płynące z ich stosowania, ale również i konieczność wprowadzenia pewnych udoskonaleń.

Według szacunków DOT, rocznie w USA zdarza się 3,6 miliona wypadków związanych z: wypadnięciem z drogi czy zmianą pasa, z czego przeszło 27 tysięcy skończyło się co najmniej jedna ofiarą śmiertelną. Ofiary tych wypadków, stanowią trzy czwarte wszystkich zgonów, jakie w ciągu roku maja miejsce na amerykańskich drogach.

Departament Transportu podjął z przemysłem motoryzacyjnym współpracę w ramach inicjatywy Integrated Vehicle Safety Systems (IVBSS) promującej montowanie w amerykańskich samochodach zaawansowanych systemach ostrzegania.

By móc poprawiać skuteczność systemów ostrzegania przed wypadkiem, które generalnie wykorzystują radary, naukowcy potrzebują precyzyjne narzędzie pomiaru, które funkcjonuje na zupełnie innych zasadach. I właśnie naukowcy z NIST opracowali zupełnie niezależny system pomiarowy (IMS), w skład którego wchodzą: kamera i mikrofon umieszczone w kabinie pozwalające odnotować ostrzeżenie, zestaw kamer skalibrowanych tak, by monitorować odległość od granic pasa ruchu oraz skanery laserowe do pomiaru odległości od przeszkód z przodu i z boku pojazdu. System może być montowany na dowolnym samochodzie bez konieczności jego modyfikowania, czy podłączania do testowanego systemu ostrzegania. System NIST jest w stanie wykryć obiekt o wielkości 80 centymetrów z odległości 60 metrów przy prędkości 90 kilometrów na godzinę.

NIST wykorzystuje IMS do udoskonalenia dwóch systemów zbudowanych przez partnerów IVBSS dla lekkiego samochodu i ciężkiej ciężarówki. Naukowcy zgromadzili dane pochodzące z różnych scenariuszy drogowych, w których system ostrzegania powinien zadziałać oraz tych, w których system mógłby uruchomić fałszywy alarm. Oba systemy przeszły pozytywnie większość z 30 testów. Jednakże, IMS wskazał również pewne problemy systemów ostrzegania, w tym istotne opóźnienia w ostrzeganiu, które skutkowały negatywnym wynikiem testu. Problemy tego rodzaju zdarzają się w systemach ostrzegania, które muszą funkcjonować w czasie rzeczywistym przy dużych prędkościach wykorzystując niedrogie czujniki do mierzenia złożonych trójwymiarowych scen.

DOT analizuje obecnie dane zgromadzone dzięki IMS i jeśli będą one dla testowanych systemów korzystne, zostanie uruchomiona druga faza projektu, która będzie polegać na wyposażeniu w takie systemy 20 samochodów osobowych i 10 ciężarówek. Kierowcy ochotnicy będą je testować na autostradach przez miesiąc. Następnie DOT przeanalizuje zgromadzone w ten sposób informacje i podejmie dalsze decyzje dotyczące wdrażania systemów.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Sensors
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :