
Naukowcy z University of Arizona we współpracy z Wydziałem Komunikacji Hrabstwa Maricopa stworzyli nowatorski system zarządzania ruchem, który nie tylko poprowadzi pojazdy uprzywilejowane, ale umożliwi im komunikowanie się ze sobą w celu ustalenia priorytetów.
MCDOT SmartDrive może również posłużyć do usprawnienia ruchu autobusów miejskich oraz całej komunikacji zbiorowej. System wykorzystuje fale radiowe krótkiego zasięgu, WiFi, oraz Bluetooth.
Pierwsza demonstracyjna instalacja została stworzona w kwietniu tego roku w Anthem. Gdy system otrzymuje informację o zdarzeniu, rozpoczyna dostrajanie sygnalizacji świetlnej na trasie, by zapewnić pierwszeństwo pojazdowi uprzywilejowanemu. Równocześnie lokalizacja pojazdu jest przekazywana do koordynatorów oraz innych pojazdów uprzywilejowanych, podłączonych do systemu.
Dzięki komunikowaniu się pojazdów, możliwe jest zapewnienie pierwszeństwa temu, który w danej sytuacji jest najistotniejszy.
„To, co czyni nasz system unikalnym i jest obiektem naszego szczególnego zainteresowania, to możliwość komunikowania się pojazdów ze sobą." - stwierdził Larry Head z University of Arizona.
Inną potencjalna korzyścią z zastosowania systemu SmartDrive jest usprawnienie komunikacji zbiorowej. „Autobusy miejskie i szkolne jeździłyby punktualniej, co uczyniłoby transport publiczny atrakcyjniejszym." - stwierdził Ray LaHood, amerykański Sekretarz ds. Transportu.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Science Daily

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Smart City – co to takiego? Inteligentne miasta w Polsce i na świecie
Paczkomaty, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi w autobusie, tablice informacyjne komunikacji miejskiej, terminale samoobsługowe w bankach, sklepach...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-