
Kuka zaprezentowała nowy w pełni zautomatyzowany system uszczelniania, który firma wdrożyła we współpracy z Audi.
W przemyśle motoryzacyjnym coraz ważniejsza staje się zrównoważona i wydajna produkcja. Jako alternatywna metoda łączenia, technologia klejenia i uszczelniania umożliwia niezawodne łączenie szerokiej gamy materiałów.
W drugim kwartale 2020 roku firmie Kuka przyznano kontrakt na planowanie, dostawę, montaż i uruchomienie 10 stanowisk robotów do automatycznego uszczelniania i aplikacji izolacji. W przyszłości 42 roboty przemysłowe Kuka na 10 w pełni zautomatyzowanych stanowiskach w głównym zakładzie Audi w Ingolstadt zapewnią samochodom ochronę przed korozją, szczelność oraz wygłuszenie.
Celem jest zbudowanie zupełnie nowego, w pełni zautomatyzowanego systemu produkcyjnego dopracowanego także pod kątem logistycznym. Uszczelnianie i nakładanie natryskowego materiału tłumiącego to dwa ściśle powiązane procesy. Karoserie na podwoziu i we wnętrzu oraz części karoserii na blaszanych łączeniach uszczelniane są polichlorkiem winylu. Dodatkowo roboty natryskują materiał na wewnętrzne elementy pojazdu w celu wytłumienia akustycznego.
Peter Mohnen, CEO firmy Kuka powiedział: - Nowy system charakteryzuje się dużą elastycznością i jakością. Kuka wykorzystuje w jego projekcie swoją rozległą i wieloletnią wiedzę technologiczną.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- roboticsandautomationnews

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Auto i automatyzacja – związek partnerski
Przemysł motoryzacyjny był jednym z najwcześniejszych użytkowników zarówno tradycyjnych robotów przemysłowych, jak i cobotów. Obecnie...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-