Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2007-04-04  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-05-24
Megaoptymizm w branży automatyki
Megaoptymizm w branży automatyki


Na zakończonych 16 marca Targach AUTOMATICON przeprowadziliśmy krótką rozmowę z 256 wystawcami. W ramach ankiety zadaliśmy między innymi 2 pytania: o nastroje w firmach z początkiem roku 2007 oraz o najpopularniejsze narzędzia stosowane w ramach działań marketingowych.


Jest dobrze, będzie jeszcze lepiej

Sumaryczne dane z ankiet dowodzą, iż pierwszy kwartał tego roku skłaniał firmy do optymizmu. Na pytanie dotyczącego tego, jak zapowiada się rok 2007 w stosunku do roku ubiegłego aż 89% firm odpowiedziało, że lepiej. Jedynie 0,5%respondentów uznało, iż początek roku był dla nich gorszy.



W branży panuje zatem "megaoptymizm". Nastroje są zauważalnie lepsze od tych sprzed dwóch lat, kiedy podobnej grupie respondentów na targach AUTOMATICON zadaliśmy to samo pytanie.
Wówczas odsetek optymistów był nieco mniejszy (łącznie 75%), więcej było też osób, które nie potrafiły na postawione pytanie znaleźć prostej odpowiedzi (5%).

Respondenci wskazywali różne zródła dobrych nastrojów. Przeważały informacje o wyjątkowo szybko rosnących obrotach, świeżo pozyskanych lukratywnych kontraktach, poszerzeniu działalności o nowy wachlarz produktów lub usług. Dobre wskaźniki makroekonomiczne przekładają się w dostrzegalny sposób na kondycje niemal wszystkich firm działających w naszej branży. Nasi rozmówcy wskazywali, że dobra koniunktura może utrzymać się znacznie dłużej niż bywało to wcześniej.


Najlepszy bezpośredni kontakt z klientem

Podobnie jak przed dwoma laty zadaliśmy pytanie dotyczące stosowanych przez firmy narzędzi marketingu. Każda z firm biorąca udział w badaniu miała za zadanie uszeregować zaproponowane sposoby pozyskiwania klientów w kolejności od najbardziej skutecznego do najmniej skutecznego. Uzyskane dane zestawiliśmy z badaniem przeprowadzonym na targach w roku 2005.

Po podsumowaniu wszystkich odpowiedzi wyliczyliśmy średnią dla każdego z narzędzi marketingu.

Według respondentów najskuteczniejszym narzędziami marketingu pozostają (w nawiasach podajemy lokatę z 2005 roku):

1. (1) bezpośredni kontakt z klientem
2. (2) Internet (strona www, e-mail, reklama w wyszukiwarkach, serwisy internetowe)
3. (3) udział w targach branżowych
4. (7) reklama w prasie branżowej
5. (4) organizacja imprez, szkolenia, konferencje
6. (5) akcja telemarketingowa (mailing, telefon)
Pozostałe narzędzia uzyskały zbyt mało wskazań, aby znaleźć się w podsumowaniu.


Bezpośredni kontakt z klientem został wybrany jako najskuteczniejsze narzędzie przez 141 firm. 29 firmy wskazany na pierwszym miejscu Internet, a 15 – targi branżowe.

Porównując dane z rokiem 2005 zaszły niewielkie zmiany. Pierwsze trzy narzędzia umocniły swoją pozycję, choć niewielkiej zmianie uległy proporcje wskazań respondentów. Do łask wróciła prasa branżowa, która w roku 2005 przeżywała dostrzegalny kryzys. Były to czasy przełomu, kiedy została ona zepchnięta na dalsze pozycje wskutek internetowej rewolucji. W ostatnim roku odzyskała utraconą na krótko pozycję.

Udział w imprezach targowych, choć często ograniczany do jednej, dwóch imprez w roku jest od lat uznanym sposobem dotarcia do klientów. Z pewnością jednak charakter imprez targowych ewoluował w ostatnich latach. Udowodniła to także tegoroczna edycja AUTOMATICONU - imprezy prestiżowej, która służy jednak głównie do działań wizerunkowych, podtrzymania wcześniej nawiązanych relacji biznesowych i odbywania spotkań, gdzie aspekt biznesowy miesza się ze spotkaniem towarzyskim.

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
artykuł własny (AW)
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także

 
Trwa ładowanie, prosze poczekać.

Trwa ładowanie...