Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2008-12-29 | Ostatnia aktualizacja: 2008-12-29
Miniaturowy samolot ze sterowaniem wektorem ciągu

Miniaturowy samolot ze sterowaniem wektorem ciągu
Większość MAV sterowanych jest za pomocą konwencjonalnych ruchomych powierzchni aerodynamicznych, jak klapy, podobnie jak pełnowymiarowe samoloty.
Jednakże MAV są tak małe, że aby utrzymać jednostkę w powietrzu, klapy muszą być regulowane praktycznie bez przerwy. Oprócz utrudnienia pracy operatora oraz oprogramowania sterującego, zakłóca to przepływ powietrza wokół samolotu, zmniejszając jego prędkość i zasięg.
Odpowiedzią jest opracowany przez Christiana Bollera i Chen-Ming Kuo z brytyjskiego University of Sheffield efektywniejszy sposób manewrowania małym samolotem poprzez sterowanie silnikami śmigła.
Technika ta znana jest jako sterowanie wektorem ciągu (thrust vectoring) i wykorzystywana jest przez niektóre odrzutowce, jak Harrier, do pionowego startowania i lądowania.
MAV dzięki tej technice będzie w stanie latać szybciej i dalej, gdyż pozwoli ona na rzadsze sterowanie klapami. Być może również, jeśli uda się obrócić silniki całkowicie pionowo, będzie on w stanie nawet startować i lądować pionowo.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- New Scientist Tech

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Rozwiązania Lenze dla aplikacji w branży klimatyzacyjnej.
Lenze oferuje odpowiednie rozwiązania dla wszystkich aplikacji w branży HVAC, zarówno dla szafy sterowniczej, jak i zdecentralizowanego miejsca...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-