Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2005-11-04 | Ostatnia aktualizacja: 2005-11-04
Nagroda za nową technologię walki z korozją

Nagroda za nową technologię walki z korozją
Zdobywcą nagrody jest dr Hailang Du, naukowiec z Instytutu Rozwoju Zaawansowanych Materiałów, będącego częścią uniwersytetu. Du opracował innowacyjne metody projektowania pokryć w silnikach turbin gazowych, chroniących metalowe części przed korozją. Silniki powszechnie stosowane w przemyśle lotniczym są narażone na korozje ze względu na wysokie temperatury jakimi są poddawane. Temperatura ta często przekracza 1000 stopni Celsjusza. W takich warunkach niezabezpieczone metalowe elementy łatwo ulegają utlenieniu, co prowadzi do gwałtownego przyśpieszenia korozji.
Zespół naukowców z Uniwersytetu Northumbria opracował nową technologię pokrywania powłoką ochronną części samolotowych turbin gazowych, wydłużając ich „czas życia” do ponad 3000 godzin. Technologia ta obejmuje wiele połączonych metod inżynierskich, które skutecznie zwalczają efekt utleniania i korozji metalowych elementów w ekstremalnych warunkach temperaturowych.
Naukowcy są przekonani że ich odkrycie dodatkowo pozwoli na zmniejszenie zużycia paliwa przez samoloty i tym samym obniży emisję dwutlenku węgla.
Sfinalizowanie i przetestowanie technologii zajmie badaczom jeszcze następne dwa lata.
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- The Engineer Online

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Typy czujników przemysłowych wykorzystywanych w automatyce przemysłowej
Wprowadzenie: Sercem automatyki przemysłowej, która zapewnia ciągłość pracy linii produkcyjnych, jest nowa generacja zaawansowanych...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-