Mitsubishi Electric opracowało niezwykle kompaktową przetwornicę częstotliwości wykonaną z węglika krzemu (SiC) i przeznaczoną dla hybrydowych pojazdów elektrycznych (HEV). Zdaniem firmy jest to najmniejsze tego typu urządzenie na świecie.
Nowa konstrukcja oferuje również najwyższą dotąd gęstość mocy przy zasilaniu dwóch silników HEV, tj. 86 kVA/l. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu półprzewodnikowych modułów mocy wykonanych w całości z węglika krzemu o strukturze o wysokim stopniu rozpraszania ciepła, który osiągnięto poprzez bezpośrednie lutowanie modułów do radiatorów.
Nowa technologia falownikowa zmniejsza zużycie paliwa i poprawia efektywność energetyczną, umożliwiając bardziej elastyczne projektowanie wnętrz pojazdów. Mitsubishi przewiduje, że zaspokoi ona wciąż rosnący popyt na rynku HEV.
Mitsubishi Electric ma zamiar nadal rozwijać kompaktową technologię falownikową SiC, dążąc do masowej produkcji w 2021 roku. Prace spółki wspierane są przez japońską organizację NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization).
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Wpływ narzędzi Tooltech na bezpieczeństwo i ergonomię pracy
W każdym zakładzie produkcyjnym, bezpieczeństwo i ergonomia pracy są kluczowymi czynnikami wpływającymi na wydajność i zadowolenie pracowników....
-
Rozwiązania Lenze dla aplikacji w branży klimatyzacyjnej.
Lenze oferuje odpowiednie rozwiązania dla wszystkich aplikacji w branży HVAC, zarówno dla szafy sterowniczej, jak i zdecentralizowanego miejsca...
-
Dlaczego tak ważne jest uzdatnianie sprężonego powietrza w zakładzie?
www.obrabiarki.xtech.pl