
Mitsubishi Electric opracowało niezwykle kompaktową przetwornicę częstotliwości wykonaną z węglika krzemu (SiC) i przeznaczoną dla hybrydowych pojazdów elektrycznych (HEV). Zdaniem firmy jest to najmniejsze tego typu urządzenie na świecie.
Nowa konstrukcja oferuje również najwyższą dotąd gęstość mocy przy zasilaniu dwóch silników HEV, tj. 86 kVA/l. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu półprzewodnikowych modułów mocy wykonanych w całości z węglika krzemu o strukturze o wysokim stopniu rozpraszania ciepła, który osiągnięto poprzez bezpośrednie lutowanie modułów do radiatorów.
Nowa technologia falownikowa zmniejsza zużycie paliwa i poprawia efektywność energetyczną, umożliwiając bardziej elastyczne projektowanie wnętrz pojazdów. Mitsubishi przewiduje, że zaspokoi ona wciąż rosnący popyt na rynku HEV.
Mitsubishi Electric ma zamiar nadal rozwijać kompaktową technologię falownikową SiC, dążąc do masowej produkcji w 2021 roku. Prace spółki wspierane są przez japońską organizację NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization).
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Automatyzacja produkcji, czyli roboty i falowniki w akcji
Wyobraź sobie tylko zakład produkcyjny, gdzie praca odbywa się nieprzerwanie i efektywnie bez względu na porę dnia i nocy. Jak wiemy, to nie tylko...
-
-
-
-