
Czteromiesięczne testy pociągu napędzanego przez falownik trakcyjny oparty na technologii SiC wykazały 40-procentową redukcję zużycia energii w porównaniu do pojazdów wykorzystujących konwencjonalne systemy.
Falownik trakcyjny all-SiC został zainstalowany w miejskim pociągu obsługiwanym przez japońskie Odakyu Electric Railway. Jego efektywność porównywano z konstrukcją wykorzystującą technologię GTO. Podczas testów mierzono zużycie i rekuperację energii elektrycznej.
W ciągu czterech miesięcy prób, średni wskaźnik rekuperacji energii (obliczony jako energia oddana do sieci trakcyjnej podzielona przez całkowitą energię elektryczną potrzebną do zasilania pociągu) dla testowanego pociągu wyniósł 52,1%. W przypadku konwencjonalnego falownika było to jedynie 34,1%. Dzięki wykorzystanej technologii SiC udało się ponadto zaoszczędzić dodatkowe 17%.
Wykorzystanie modułów zasilających SiC zmniejsza rozmiar układu konwerter-przetwornica o około 55% w porównaniu z istniejącymi systemami, natomiast jego masa zostaje zniwelowana o około 35%.
Falownik SiC, który przystosowany jest do napięcia trakcyjnego na poziomie 1500V DC, został opracowany przez Mitsubishi Electric. W przeprowadzonym badaniu zasilał cztery silniki trakcyjne o mocy 190kW każdy. Mitsubishi rozpoczęło kolejne testy falownika na pokładzie pojazdu Shinkansen.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
Automatyzacja produkcji, czyli roboty i falowniki w akcji
Wyobraź sobie tylko zakład produkcyjny, gdzie praca odbywa się nieprzerwanie i efektywnie bez względu na porę dnia i nocy. Jak wiemy, to nie tylko...
-
-
-
-