Powrót do listy wiadomości Dodano: 2015-07-01  |  Ostatnia aktualizacja: 2015-07-01
Niezwykle oszczędne falowniki SiC nadzieją dla kolejnictwa
Niezwykle oszczędne falowniki SiC nadzieją dla kolejnictwa
Niezwykle oszczędne falowniki SiC nadzieją dla kolejnictwa

Czteromiesięczne testy pociągu napędzanego przez falownik trakcyjny oparty na technologii SiC wykazały 40-procentową redukcję zużycia energii w porównaniu do pojazdów wykorzystujących konwencjonalne systemy.

Falownik trakcyjny all-SiC został zainstalowany w miejskim pociągu obsługiwanym przez japońskie Odakyu Electric Railway. Jego efektywność porównywano z konstrukcją wykorzystującą technologię GTO. Podczas testów mierzono zużycie i rekuperację energii elektrycznej.

W ciągu czterech miesięcy prób, średni wskaźnik rekuperacji energii (obliczony jako energia oddana do sieci trakcyjnej podzielona przez całkowitą energię elektryczną potrzebną do zasilania pociągu) dla testowanego pociągu wyniósł 52,1%. W przypadku konwencjonalnego falownika było to jedynie 34,1%. Dzięki wykorzystanej technologii SiC udało się ponadto zaoszczędzić dodatkowe 17%.

Wykorzystanie modułów zasilających SiC zmniejsza rozmiar układu konwerter-przetwornica o około 55% w porównaniu z istniejącymi systemami, natomiast jego masa zostaje zniwelowana o około 35%.

Falownik SiC, który przystosowany jest do napięcia trakcyjnego na poziomie 1500V DC, został opracowany przez Mitsubishi Electric. W przeprowadzonym badaniu zasilał cztery silniki trakcyjne o mocy 190kW każdy. Mitsubishi rozpoczęło kolejne testy falownika na pokładzie pojazdu Shinkansen.

(rr)

Kategoria wiadomości:

Nowinki techniczne

Źródło:
drivesncontrols
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także