Konsorcjum składające się z niemieckich organizacji zakończyło 3,5-letni projekt opracowania kompaktowych, inteligentnych, autonomicznych czujników bezprzewodowych, które można dostosować do dowolnego kształtu i formy.
Projekt Freiform obejmował wszystkie aspekty projektowania czujników, na przykład przetwarzanie sygnałów, bezprzewodową transmisję danych, sposób zasilania i geolokalizację. Badania dotyczyły zarówno aspektów mechanicznych, elektrycznych, jak i programowych.
Prowadzeniem projektu zajął się Schaeffler, do którego dołączyły nanotron, Fraunhofer IZM, Lust oraz microTec. Zwieńczeniem wspólnego wysiłku była prezentacja kilku prototypowych sensorów w ubiegłym miesiącu.
Podczas jednej z demonstracji zaprezentowano czujniki działające w roju, które w oparciu o zbierane dane oraz inteligentne moduły RF śledzą możliwość wystąpienia kolizji w systemach transportowych. Zasięg ich działania wynosi 500 metrów przy zachowaniu dokładności na poziomie 10 centymetrów.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrol
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Czujniki pozycjonujące firmy POSITAL w zastosowaniach...
1. Wprowadzenie Magazynowanie różnego rodzaju produktów, które teoretycznie wydaje się mało rozbudowanym problemem w praktyce często...
-
RFID: Technologia, która rewolucjonizuje zarządzanie łańcuchem dostaw
Radio Frequency Identification, czyli identyfikacja za pomocą fal radiowych (RFID), to technologia, która zyskuje coraz szersze zastosowanie w...