
Velodyne zaprezentowało nową wersję swojego czujnika LiDAR. Puck Hi-Res posiada wyższą rozdzielczość obrazowania niż poprzednik, zapewniając niespotykaną dotąd jakość odwzorowania otoczenia.
Nowa konstrukcja urządzenia jest jeszcze w trakcie rozwoju, lecz już teraz Ford oraz Baidu dofinansowali prace Velodyne kwotą 150 milionów dolarów. Mimo, że pieniądze te pomogą firmie przyspieszyć tempo prac nad sensorem, masowa i stosunkowo tania produkcja czujnika możliwa była również bez nich.
Velodyne stał się liderem rynku sensorów LiDAR, pomimo że spółka rozpoczynała jako producent sprzętu stereo. Założyciel firmy Sebastian Thrun wierzy jednak, że teoretycznie możliwa jest w pełni autonomiczna jazda bez wykorzystania LiDARa, a oparta wyłącznie o systemy przetwarzania obrazu.
W związku z tym niskie koszty produkcji są czynnikiem niezbędnym do zachowania technologii na pokładzie autonomicznych pojazdów. W obecnej formie doskonale sprawdza się w połączeniu z czujnikami radarowymi i kamerami.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- techcrunch

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Jak zautomatyzować każdy proces przemysłowy?
Automatyzacja procesów jest kluczem do obniżania kosztów produkcji. Nie zawsze jest to proste, bo na proces przemysłowy składa się wiele...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-