Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2010-04-19  |  Ostatnia aktualizacja: 2010-04-19
Nowe inteligentne moduły mocy zmniejszają straty falowników o 20 procent
Nowe inteligentne moduły mocy zmniejszają straty falowników o 20 procent
Nowe inteligentne moduły mocy zmniejszają straty falowników o 20 procent
Mitsubishi Electric skonstruowało nową generację inteligentnych modułów mocy (IPM), które, według twórców, mają o straty zmniejszone o 20 procent w porównaniu ze swoimi poprzednikami. Nowe moduły V1 Series są przeznaczone do aplikacji automatyki napędu w falownikach o mocy 37 kilowatów i wyższej, oraz systemach serwo o mocy 15 kilowatów i wyższej.

Inteligentne moduły mocy łączą w jednym urządzeniu oparte na IGBT chipy mocy, ich sterowniki, oraz obwody ochronne. Wykorzystywane one są na wyjściu falowników o regulowanej częstotliwości do szybkiego przełączania prądów.

W 1998 roku, Mitsubishi uruchomiło produkcję IPM V Series z dwoma chipami IGBT wbudowanymi w jeden moduł. Nowe moduły wykorzystują chipy CSTBT, w których dodana została dodatkowa warstwa magazynująca typu n pomiędzy bazą p a warstwą typu n-. Magazynowanie dziur spowodowało uzyskanie równomiernego rozkładu gęstości dziur po stronie katody i anody, oraz korzystniejszy kompromis pomiędzy napięciem nasycenia a energią wyłączenia. Dzięki nim straty mocy falowników udało się zredukować nawet o 20 procent w porównaniu z poprzednią generacją.

Nowa seria składa się z pięciu modułów; każdy mierzy 120 na 70 milimetrów. dokładnie takie same wymiary miały mniejsze modele pierwszej serii. Dla 600 wolt i 600 amperów, oraz 1,2 kilowolta i 300 amperów, nowe moduły są mniejsze niż te poprzedniej generacji, co pozwoli zmniejszyć rozmiary systemów sterowania silnikiem.

W pierwszej generacji IPM, monitorowana była jedynie temperatura całego modułu. Tymczasem nowe moduły V1 Series dysponują rozwiniętą ochroną temperaturową, gdzie monitorowana jest temperatura w każdym IGBT.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Drives and Controls
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także