Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2010-04-19 | Ostatnia aktualizacja: 2010-04-19
Nowe inteligentne moduły mocy zmniejszają straty falowników o 20 procent

Nowe inteligentne moduły mocy zmniejszają straty falowników o 20 procent
Inteligentne moduły mocy łączą w jednym urządzeniu oparte na IGBT chipy mocy, ich sterowniki, oraz obwody ochronne. Wykorzystywane one są na wyjściu falowników o regulowanej częstotliwości do szybkiego przełączania prądów.
W 1998 roku, Mitsubishi uruchomiło produkcję IPM V Series z dwoma chipami IGBT wbudowanymi w jeden moduł. Nowe moduły wykorzystują chipy CSTBT, w których dodana została dodatkowa warstwa magazynująca typu n pomiędzy bazą p a warstwą typu n-. Magazynowanie dziur spowodowało uzyskanie równomiernego rozkładu gęstości dziur po stronie katody i anody, oraz korzystniejszy kompromis pomiędzy napięciem nasycenia a energią wyłączenia. Dzięki nim straty mocy falowników udało się zredukować nawet o 20 procent w porównaniu z poprzednią generacją.
Nowa seria składa się z pięciu modułów; każdy mierzy 120 na 70 milimetrów. dokładnie takie same wymiary miały mniejsze modele pierwszej serii. Dla 600 wolt i 600 amperów, oraz 1,2 kilowolta i 300 amperów, nowe moduły są mniejsze niż te poprzedniej generacji, co pozwoli zmniejszyć rozmiary systemów sterowania silnikiem.
W pierwszej generacji IPM, monitorowana była jedynie temperatura całego modułu. Tymczasem nowe moduły V1 Series dysponują rozwiniętą ochroną temperaturową, gdzie monitorowana jest temperatura w każdym IGBT.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Drives and Controls

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Czym są sterowniki ruchu i jaką dają nam przewagę nad zwykłym PLC?
Różnica między sterownikami PLC a sterownikami ruchu nie jest dziś tak wyraźna jak jeszcze kilka lat temu. Pierwsze skupiają się na kontroli...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-