Powrót do listy wiadomości
Dodano: 2008-05-30 | Ostatnia aktualizacja: 2008-05-30
Nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo na drogach

Nowe systemy poprawiające bezpieczeństwo na drogach
W samych Stanach Zjednoczonych rocznie ma miejsce 2,3 miliona zderzeń czołowych, w skutek których ginie 7,1 tysiąca osób. Równocześnie aż 483 tysiące kolizji rocznie powodowanych jest zjechaniem z pasa ruchu. Ginie w nich 10,3 tysiąca osób. Według Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), najbardziej przyszłościowymi technologiami, mogącymi ograniczyć liczbę ofiar są właśnie: system ostrzegania przed kolizją (FCW) oraz ostrzegania przed zmianą pasa ruchu (LDW)
Dieter Hoetzer z Robert Bosch LLC zaprezentował technologię wsparcia dla kierowcy oraz unikania kolizji, oparte o czujniki obrazu i radar.
„Bosch jest innowatorem w zakresie technologii, które pomogą ratować życie, ale również poprawią komfort i ogólnie pojęte bezpieczeństwo,” – powiedział Hoetzer. „Nasz radar dalekiego zasięgu oraz technologie czujników obrazu w połączeniu z innymi sensorami i urządzeniami występującymi już w samochodach, pomogą ograniczyć liczbę ofiar na drogach.”
Hoetzer wyjaśnił, że używając istniejących czujników, Bosch jest w stanie tak je wykorzystać w systemach sterowania podwoziem, by wdrażać najnowsze innowacje w zakresie bezpieczeństwa. W niedalekiej przyszłości, wbudowane kamery wielozadaniowe uczynią systemy wspierające kierowcę dostępnymi. W przypadku systemu ostrzegania przed zmianą pasa ruchu, zainstalowane kamery będą wykrywać granice drogi i pilnować, by kierowca się jej trzymał.
Innym przykładem zaawansowanych technologii systemów bezpieczeństwa, które wykorzystują czujniki radarowe dalekiego zasięgu oraz zintegrowane elektroniczne jednostki sterujące (ECU) są systemy: ostrzegania przed niebezpiecznymi sytuacjami przed samochodem, oraz aktywny elektroniczny system kontroli stabilności (ESC), który dostosowuje siłę hamowania. W pierwszej chwili, system czeka na reakcje kierowcy. Jeśli ten jej nie podejmuje, zostaje ostrzeżony zapaleniem się lampki na konsoli i sygnałem dźwiękowym. Jeśli to nie pomaga, następuje krótkie szarpnięcie hamulcami. Jeśli kierowca nie podejmuje żadnej akcji, a nie ma innej możliwości uniknięcia kolizji, system sam uruchamia hamulce, by przynajmniej osłabić siłę ewentualnego uderzenia.
Hoetzer przekonywał, że systemy tego rodzaju rzeczywiście ratują życie, a do tego znacząco poprawiają komfort i pewność jazdy.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Sensors

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Samodzielny siłownik do różnych zastosowań
Kompaktowe rozwiązanie systemowe CytroMotion znacznie zwiększa wydajność osi liniowych w kategorii mocy do 6,2 kW. Kompaktowy, energooszczędny...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-