
Naukowcy z Cambridge University Computer Laboratory zamierzają wykorzystać istniejące źródła informacji o ruchu drogowym do stworzenia aktualizowanej co minutę mapy zakorkowanych dróg w mieście.
Celem projektu TIME (Transport Information Monitoring Environment) jest informowanie stosowanych władz oraz użytkowników dróg o ich zatłoczeniu tak, by pomóc usprawnić transport w mieście.
Aby określić zatłoczenie dróg, naukowcy rejestrują pozycje autobusów, a następnie łączą te dane z informacjami z innych źródeł, jak OpenStreetMap, czyli internetowa, społecznościowa mapa.
TIME może również pomóc inżynierom ruchu, odpowiedzialnym za jego organizację. Pokazuje, na przykład, jak zmienia się sytuacja w całej okolicy na skutek pojedynczego incydentu. „A14 jest główną drogą w regionie i gdy coś się na niej dzieje, skutki są odczuwalne w całym mieście i okolicznych wsiach.” – stwierdził David Evans z Cambridge University.
W ramach projektu TIME naukowcy przetestowali również działanie niedrogich, statycznych detektorów na podczerwień. Detektory zostały zainstalowane na latarniach wzdłuż Madingley Road skąd przesyłały dane o ruchu do centrali.
Wykorzystując rejestrowane w czasie rzeczywistym dane z sygnalizacji świetlnej działającej w ramach systemu SCOOT (Split Cycle Offset Optimisation Technique), oraz dane z autobusów, naukowcy pokazali jak zapewnić autobusom pierwszeństwo na światłach.
Dzięki analizie statystycznej tak rejestrowanych danych, zespół TIME jest w stanie określić skutki wyjątkowych zdarzeń, jak roboty drogowe, wypadek czy zamknięcie drogi, na ruch w całym mieście.
„Nasze rozwiązanie pozwoliło nam ująć ilościowo ruch uliczny, a także zwizualizować konsekwencje różnych zdarzeń.” – stwierdził Richard Gibbens z Cambridge University.
Zatłoczenie dróg może być zmniejszone poprzez zwiększenie ich przepustowości, albo poprzez wyprowadzenie ruchu z zatłoczonego obszaru; szczególnie w godzinach szczytu. Zwiększenie przepustowości, szczególnie w rejonach miejskich, jest często niemożliwe. Alternatywą jest zniechęcenie kierowców do jazdy, albo zachęcenie ich do innych rodzajów komunikacji.
„Precyzyjne informacje dotyczące warunków na drodze mogą zachęcić obywateli do podróżowania w godzinach mniejszego ruchu, albo do wybrania transportu miejskiego.” – stwierdziła Jean Bacon z Cambridge University. „Danymi takimi jak Cambridge dysponuje większość miast, w związku z czym rozwiązanie zaproponowane w projekcie TIME mogłoby być zastosowane w całym kraju.” – dodała.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- Physorg

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Czym jest Internet Rzeczy?
Zobacz pełną wersję artykułu na Poradniku Automatyka >> Początki IoT Większość z nas posiada podstawową wiedzę, czym jest Internet ....
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-