Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Powrót do listy wiadomości Dodano: 2012-02-12  |  Ostatnia aktualizacja: 2012-02-12
Nowy model zmniejszy tłok na drogach?
Nowy model zmniejszy tłok na drogach?

Naukowcy z Cambridge University Computer Laboratory zamierzają wykorzystać istniejące źródła informacji o ruchu drogowym do stworzenia aktualizowanej co minutę mapy zakorkowanych dróg w mieście.

Celem projektu TIME (Transport Information Monitoring Environment) jest informowanie stosowanych władz oraz użytkowników dróg o ich zatłoczeniu tak, by pomóc usprawnić transport w mieście.

Aby określić zatłoczenie dróg, naukowcy rejestrują pozycje autobusów, a następnie łączą te dane z informacjami z innych źródeł, jak OpenStreetMap, czyli internetowa, społecznościowa mapa.

TIME może również pomóc inżynierom ruchu, odpowiedzialnym za jego organizację. Pokazuje, na przykład, jak zmienia się sytuacja w całej okolicy na skutek pojedynczego incydentu. „A14 jest główną drogą w regionie i gdy coś się na niej dzieje, skutki są odczuwalne w całym mieście i okolicznych wsiach.” – stwierdził David Evans z Cambridge University.

W ramach projektu TIME naukowcy przetestowali również działanie niedrogich, statycznych detektorów na podczerwień. Detektory zostały zainstalowane na latarniach wzdłuż Madingley Road skąd przesyłały dane o ruchu do centrali.

Wykorzystując rejestrowane w czasie rzeczywistym dane z sygnalizacji świetlnej działającej w ramach systemu SCOOT (Split Cycle Offset Optimisation Technique), oraz dane z autobusów, naukowcy pokazali jak zapewnić autobusom pierwszeństwo na światłach.

Dzięki analizie statystycznej tak rejestrowanych danych, zespół TIME jest w stanie określić skutki wyjątkowych zdarzeń, jak roboty drogowe, wypadek czy zamknięcie drogi, na ruch w całym mieście.

„Nasze rozwiązanie pozwoliło nam ująć ilościowo ruch uliczny, a także zwizualizować konsekwencje różnych zdarzeń.” – stwierdził Richard Gibbens z Cambridge University.

Zatłoczenie dróg może być zmniejszone poprzez zwiększenie ich przepustowości, albo poprzez wyprowadzenie ruchu z zatłoczonego obszaru; szczególnie w godzinach szczytu. Zwiększenie przepustowości, szczególnie w rejonach miejskich, jest często niemożliwe. Alternatywą jest zniechęcenie kierowców do jazdy, albo zachęcenie ich do innych rodzajów komunikacji.

„Precyzyjne informacje dotyczące warunków na drodze mogą zachęcić obywateli do podróżowania w godzinach mniejszego ruchu, albo do wybrania transportu miejskiego.” – stwierdziła Jean Bacon z Cambridge University. „Danymi takimi jak Cambridge dysponuje większość miast, w związku z czym rozwiązanie zaproponowane w projekcie TIME mogłoby być zastosowane w całym kraju.” – dodała.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
Physorg
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :

Czytaj także