
ThyssenKrupp w swoim hiszpańskim Centrum Innowacji Gijón zaprezentowało w pełni funkcjonalny prototyp windy pozbawionej liny nośnej. System MULTI opiera się o silniki liniowe, umożliwiające jej zarówno ruch w pionie, jak i poziomie. Winda MULTI zwiększa zdolności komunikacyjne oraz wydajność przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji dwutlenku węgla oraz szczytowych obciążeń w drapaczach chmur.
System MULTI jawi się jako przełomowa rewolucja w branży dźwigowej. Prototyp stanowią dwa 10-metrowe szyby, w których, dzięki technologii lewitacji magnetycznej wykorzystywanej w pociągach wysokich prędkości Transrapid, porusza się 10 kabin. Pozbawione zbędnego okablowania moduły otwierają przed architektami zupełnie nowe możliwości.
System MULTI jest odpowiedzią ThyssenKrupp na wyzwania jutra - ewolucję konstrukcji budowlanych oraz potrzebę dostosowania systemów transportowych w taki sposób, aby lepiej sprostać wymaganiom budowniczych i potrzebnie przewożenia dużej ilości pasażerów.
Projekt MULTI pozwala poruszać się kabinom w pętli, co zwiększa zdolności transportowe pojedynczego szybu nawet o 50%. Wpływa to na niższą emisyjność budynków wyposażonych w system. Jednak największą innowację MULTI stanowi wyniesienie 130-letniej windy na zupełnie inny „poziom".
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- businesswire

Komentarze (3)
Czytaj także
-
Maksymalna elastyczność zwiększy wydajność automatyzacji
Maksymalna elastyczność – to cecha, której producenci coraz bardziej stanowczo domagają się od dostawców maszyn. Elastyczności takiej nie...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-
Yanec
Fajnie tylko jak braknie prądu to co utrzyma windy na wysokości?
tatko
Chciałbym zobaczyć model rzeczywisty
jerzy
Zaj....e naprawdę sam o czym s takim myślałem