Reklama: Chcesz umieścić tutaj reklamę? Zapraszamy do kontaktu »
Veichi
Powrót do listy komunikatów Dodano: 2020-04-02  |  Ostatnia aktualizacja: 2020-04-02
Pompy elektrohydrauliczne Parker do systemów podnoszenia - obniż koszty paliwa nawet o 50 procent
Ilustracja nadesłana (przez rechters)
Ilustracja nadesłana (przez rechters)

Oddział Mobile Systems Division firmy Parker Hannifin Corporation, lidera w dziedzinie technologii napędu i sterowania, wprowadził na rynek system pomp elektrohydraulicznych (ang. Electro-Hydraulic Pump System, EHPS) do zastosowań w branży budowlanej, przeładunku i transportu towarów oraz górniczej, gdzie wymagana jest duża moc podnoszenia. Zintegrowane rozwiązanie pozwala obniżyć koszty paliwa nawet o 50% i zmniejszyć wielkość a nawet wyeliminować potrzebę zastosowania silnika wysokoprężnego, dzięki czemu można wykonać zoptymalizowany, wydajny i w pełni elektryczny pojazd.

Zarówno w przemyśle jak i społeczeństwie obserwujemy obecnie wielki zwrot w kierunku elektryfikacji. Ten proces niesie ze sobą korzyści dla środowiska i zrównoważonego rozwoju, a także pozwala na zwiększenie wydajności. W rezultacie wielu producentów OEM chce skorzystać z technologii, która zapewnia także korzyści w zakresie konserwacji, większego bezpieczeństwa oraz zgodności z coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi emisji.

Konwencjonalne rozwiązania w tym obszarze działają na zasadzie sprzężonego rozdziału mocy, gdzie parametry silnika są dostosowane do zapotrzebowania szczytowego bez możliwości magazynowania lub odzyskiwania energii.

Ponadto sprawność (moment obrotowy / prędkość) silnika o spalaniu wewnętrznym (ang. internal combustion engine, ICE) jest na ogół niska.

Rozwiązanie EHPS pozwala firmie Parker zaspokoić zapotrzebowanie rynku w zakresie odłączanych obciążeń i rozdziału mocy. Ta koncepcja konstrukcyjna umożliwia bardziej efektywne zarządzanie silnikiem, dzięki czemu można wprowadzić funkcje magazynowania i odzyskiwania energii. Dzięki osobnemu układowi napędowemu, który pozwala na operowanie punktem mocy, EHPS zwiększa również sprawność silnika spalinowego.

Rozwiązanie systemowe firmy Parker obejmuje technologię silnika i pompy do odzyskiwania energii podczas opuszczania materiałów – a całym procesem steruje falownik. Wbudowane oprogramowanie firmy Parker udostępnia funkcje i interfejs operacyjny systemu, natomiast peryferyjne kolektory i podzespoły systemu zapewniają funkcjonalność kluczowych usług w całym układzie hydraulicznym.

Optymalizacja sprawności i pozyskiwania energii toruje również drogę do tworzenia pojazdów hybrydowych i w pełni elektrycznych, których okres tankowania/ładowania pozwala na wydłużenie czasu działania, tym samym spełniając potrzeby cykli roboczych w wymagających zastosowaniach mobilnych. Dzięki użyciu mniejszego silnika pracującego przy stałej prędkości, ograniczeniu wytwarzania ciepła w związku z poprawą sprawności, zaawansowanemu monitorowaniu stanu układu wymagania dotyczące konserwacji ulegają obniżeniu.

System EHPS firmy Parker jest już testowany w wielu systemach klientów. Na przykład w przypadku hybrydowej ładowarki kołowej zmniejszono zapotrzebowanie na energię o 50%. Ponadto duża gęstość mocy systemu pozwoliła na zastosowanie mniejszej ramy. W ramach projektu znacznie ograniczono również wydzielanie ciepła w układzie hydraulicznym, co z kolei pozwoliło na zmniejszenie wielkości urządzeń w układzie chłodzenia, takich jak pompa, silnik wentylatora, wentylator i chłodnica.

To zintegrowane, zapewniające oszczędność miejsca rozwiązanie sprawdziło się równie dobrze w hybrydowym wózku kontenerowym. Tu także uzyskano oszczędność paliwa (30%) i poprawę wydajności dzięki szybszemu reagowaniu operatora na podnoszenie, opuszczanie i jazdę. Konserwacja również okazała się łatwiejsza dzięki modułowej konstrukcji systemu i autodiagnostyce, a przy założeniu 5 tysięcy godzin pracy rocznie przewiduje się zmniejszenie emisji CO2 nawet o 100 ton.

Aby zminimalizować poziom ryzyka klienta i ułatwić wykorzystanie energooszczędnej technologii w innych zastosowaniach, firma Parker zaprezentowała w Warwick nowoczesny system do opracowywania i weryfikacji systemów elektryfikacyjnych. Wykorzystując elastyczność dużych, precyzyjnie programowanych silników elektrycznych, system ten jest w stanie odtworzyć dowolne profile obciążenia i cyklu pracy, jednocześnie monitorując sprawność systemu oraz zużycie, pozyskiwanie i magazynowanie energii.

Poziom ryzyka u przyszłych klientów jest znacznie zredukowany, ponieważ wiele czynności sprawdzających można wykonać jeszcze przed zainstalowaniem systemu w pojeździe klienta. Należą do nich: opracowanie systemu i oprogramowania, sprawdzenie poprawności diagnostyki, potwierdzenie spełnienia wymogów bezpieczeństwa funkcjonalnego oraz testy pod kątem dożywotniej niezawodności.

(gz)

Kategoria komunikatu:

Z życia branży

Źródło:
rechters
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.