Australijska firma opracowała kompaktowy silnik o mocy 1 MW, który według spółki ustanawia nowe standardy wydajności i stosunku mocy do masy. HyperPower Technologies stworzyło silnik o średnicy 430 mm i długości 180 mm, pierwotnie przeznaczony do zastosowania w elektrycznym samochodzie wyścigowym siostrzanego przedsiębiorstwa Top EV Racing, ale zaznacza, że maszyna może mieć zastosowanie w wielu innych obszarach, takich jak górnictwo, przemysł lotniczy, lekkie pojazdy szynowe i Hyperloop.
Firma przewiduje, że 10-metrowy elektryczny dragster Top EV napędzany czterema silnikami tego typu może osiągnąć prędkość 530 km/h w 3,7 sekundy na odległości 300 metrów. Zamontowane w nim silniki o łącznej mocy 4 MW mogą zapewnić moment obrotowy o wartości 21 kNm i potencjalnie napędzić pojazd do prędkości 612 km/h.
Silnik został zaprojektowany do pracy przy niskim napięciu ELV, natomiast HyperPower opracowuje równolegle nowatorską technologię akumulatorów litowo-jonowych, które mają zostać zastosowane na pokładzie innowacyjnego dragstera. Celem jest naładowanie akumulatora do 80% jego pojemności w ciągu 90 sekund.
Założyciel i dyrektor zarządzający HyperPower, Michael Fragomeni poinformował o tym, że prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami i klientami na całym świecie na temat wdrażania technologii w komercyjnych produktach.
- Obecnie rozwijamy partnerstwa w zakresie wykorzystania naszych komponentów napędowych o bardzo dużej mocy w przemyśle, kontynuujemy budowę naszego zaplecza produkcyjnego oraz prowadzimy szeroko zakrojone programy badawczo-rozwojowe.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- drivesncontrols
Komentarze (0)
Czytaj także
-
Automatyzacja oznacza komunikację
Dzięki technologii Open Core Interface, systemy sterowania firmy Bosch Rexroth wypełniają lukę pomiędzy automatyką a światem IT. Systemy...
-
Dlaczego warto mieć wagę do ważenia paczek?
W czasach, kiedy handel elektroniczny rozwija się w niespotykanym tempie, a liczba wysyłanych przesyłek osiąga rekordowe poziomy, precyzja w...