
Europejski rynek RFID dla sektora handlu detalicznego będzie się w najbliższych latach gwałtownie rozwijał. Rynek, którego wartość w 2011 wynosiła 289,6 miliona dolarów, w 2017 roku ma być wart 3,206 miliarda dolarów, czytamy w najnowszym raporcie przygotowanym przez analityków z Frost & Sullivan.
Wdrożenie rozwiązań RFID dla handlu detalicznego przynosi całą gamę wymiernych korzyści: usprawnione zarządzanie magazynem, lepsza sprawność operacyjna, mniej pracy, większa przejrzystość, precyzyjniejsze informacje, wyższa sprzedaż i lepsza obsługa klienta.
„Zyskujące na znaczeniu etykietowanie poszczególnych przedmiotów otwiera przed RFID w sektorze sprzedaży detalicznej nowe możliwości." – stwierdził Ram Ravi, starszy analityk Frost & Sullivan. „Równocześnie zauważalny będzie zdecydowany wzrost popytu zarówno na etykiety, jak i czytniki oraz drukarki." – dodał.
Na większy popyt na rozwiązania RFID duży wpływ ma wdrożenie systemów przez takich gigantów sprzedaży detalicznej jak Wal-Mart, Gerry Weber czy METRO.
Natomiast czynnikiem, który hamuje rozwój rynku jest brak jasności w kwestii integracji rozwiązań RFID z istniejącymi systemami IT.
„Kwestie związane z integracją powiązać można z poziomem umiejętności integratorów oraz istniejącą infrastrukturą." – stwierdził Ravi. „Jednakże wpływ tych zagrożeń na wdrażanie technologii RFID w sprzedaży detalicznej będzie w najbliższym czasie niewielki , gdyż rozwiązania tego rodzaju wciąż są nowością." – dodał.
(lk)
Kategoria wiadomości:
Z życia branży
- Źródło:
- IEN Europe

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Etykiety RFID. Gdzie można je wykorzystać?
Etykiety RFID coraz częściej wypierają popularne do tej pory kody kreskowe. Wybór technologii opartej na działaniu fal radiowych pozwala...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-