Powrót do listy wiadomości Dodano: 2013-01-07  |  Ostatnia aktualizacja: 2013-01-07
RFID podbija handel detaliczny
RFID podbija handel detaliczny
RFID podbija handel detaliczny

Europejski rynek RFID dla sektora handlu detalicznego będzie się w najbliższych latach gwałtownie rozwijał. Rynek, którego wartość w 2011 wynosiła 289,6 miliona dolarów, w 2017 roku ma być wart 3,206 miliarda dolarów, czytamy w najnowszym raporcie przygotowanym przez analityków z Frost & Sullivan.

Wdrożenie rozwiązań RFID dla handlu detalicznego przynosi całą gamę wymiernych korzyści: usprawnione zarządzanie magazynem, lepsza sprawność operacyjna, mniej pracy, większa przejrzystość, precyzyjniejsze informacje, wyższa sprzedaż i lepsza obsługa klienta.

„Zyskujące na znaczeniu etykietowanie poszczególnych przedmiotów otwiera przed RFID w sektorze sprzedaży detalicznej nowe możliwości." – stwierdził Ram Ravi, starszy analityk Frost & Sullivan. „Równocześnie zauważalny będzie zdecydowany wzrost popytu zarówno na etykiety, jak i czytniki oraz drukarki." – dodał.

Na większy popyt na rozwiązania RFID duży wpływ ma wdrożenie systemów przez takich gigantów sprzedaży detalicznej jak Wal-Mart, Gerry Weber czy METRO.

Natomiast czynnikiem, który hamuje rozwój rynku jest brak jasności w kwestii integracji rozwiązań RFID z istniejącymi systemami IT.

„Kwestie związane z integracją powiązać można z poziomem umiejętności integratorów oraz istniejącą infrastrukturą." – stwierdził Ravi. „Jednakże wpływ tych zagrożeń na wdrażanie technologii RFID w sprzedaży detalicznej będzie w najbliższym czasie niewielki , gdyż rozwiązania tego rodzaju wciąż są nowością." – dodał.

(lk)

Kategoria wiadomości:

Z życia branży

Źródło:
IEN Europe
urządzenia z xtech

Interesują Cię ciekawostki i informacje o wydarzeniach w branży?
Podaj swój adres e-mail a wyślemy Ci bezpłatny biuletyn.

Komentarze (0)

Możesz być pierwszą osobą, która skomentuje tę wiadomość. Wystarczy, że skorzystasz z formularza poniżej.

Wystąpiły błędy. Prosimy poprawić formularz i spróbować ponownie.
Twój komentarz :