
MIT prowadzi badania nad autonomicznymi pojazdami mogącymi w przyszłości stworzyć sieć transportową, tzw. ridesharing.
Uniwersytet współpracuje w tym zakresie z Fordem, a ich wspólnym celem jest przewożenie studentów w obrębie kampusu MIT za pomocą w pełni autonomicznych samochodów. Pojazdy mają podczas podróży zbierać istotne informacje o ruchu pieszym, co pozwoli na optymalizację usługi w ramach następnej generacji pojazdów.
Pierwsza faza projektu, która wystartuje we wrześniu pozwoli na zamawianie przez studentów przejazdów pojazdami, które nie będą zakłócać regularnego ruchu. Ostatnie pięć miesięcy naukowcy wraz z inżynierami Forda spędzili na optymalizacji wykorzystania czujników LiDAR. Połączenie informacji z czujników pojazdów z rozkładami zajęć, warunkami pogodowymi, a także nawykami studentów na przestrzeni semestrów pozwoliło na optymalne wytyczenie ścieżek dla malutkich samochodów.
Analiza takiej ilości danych stanowi ciekawe podejście do ridesharingu. Usprawnienie technologii LiDAR pozwala bowiem na rezygnację z wykorzystania dużej ilości kamer, co zmniejsza koszty produkcji i czyni auta bezpieczniejszymi.
Współpraca z MIT drugiej strony ma za zadanie wesprzeć Forda w rozwoju programu Smart Mobility, którego celem jest zastąpienie kierowców transportu zbiorowego autonomicznymi układami. Podobną technologię Mercedes wprowadził już w swoim pojeździe FutureBus na trasie do lotniska w Amsterdamie.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- robotyka.com

Komentarze (0)
Czytaj także
-
Smart City – co to takiego? Inteligentne miasta w Polsce i na świecie
Paczkomaty, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi w autobusie, tablice informacyjne komunikacji miejskiej, terminale samoobsługowe w bankach, sklepach...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-
-