
Naukowcy z Uniwersytetu Tsukuba opracowali robota do obsługi wiadomości tekstowych, który może pomóc użytkownikom kontrolować swój gniew podczas odbierania niepokojących ich wiadomości. To urządzenie w znaczący sposób ma szansę poprawić cyfrowe interakcje społeczne.
Badacze zbudowali małego robota o nazwie OMOY, który został wyposażony w ruchomy ciężar uruchamiany przez mechaniczne elementy wewnątrz jego konstrukcji. Przesuwając ciężar wewnętrzny, robot może wyrażać symulowane emocje. Po otrzymaniu tekstu z niepożądanymi lub frustrującymi wiadomościami OMOY może pomóc użytkownikowi w zredukowaniu złych emocji.
Naukowcy w badaniach nad jego skutecznością przeprowadzili testy z wykorzystaniem 94 osób, które otrzymały wiadomość o treści: „Przepraszam, spóźniłem się. Zapomniałem o naszej wizycie. Czy możesz poczekać jeszcze godzinę?". Zespół odkrył, że OMOY był w stanie zredukować negatywne emocje podczas przekazywania wiadomości, wyrażając własną opinię o motywacjach autora wiadomości. Podczas przekazywania informacji na użytkowniku wymuszana była, która pozwalała zredukować stres związany z nieprzyjemną wiadomością.
Ekspresja ciała robota wywołana przesunięciami ciężaru nie wymaga żadnych elementów zewnętrznych, takich jak ręce czy nogi, co sugeruje, że wewnętrzne ruchy ciężaru mogą zmniejszyć złość użytkownika lub inne negatywne emocje bez wykorzystania bogatej bazy gestów lub mimiki.
(rr)
Kategoria wiadomości:
Nowinki techniczne
- Źródło:
- sciencedaily

Komentarze (0)
Czytaj także
-
ABC systemów wizyjnych – część 3 – tworzenie, zastosowanie, perspektywy
Sprawdzanie kompletności czujnikiem BVS firmy Balluff Tworzenie niezawodnego przemysłowego systemu wizyjnego Praca nad systemem zaczyna...
-
Kluczowa rola wycinarek laserowych w obróbce metali
Wycinarki laserowe zrewolucjonizowały przemysł obróbki metali, oferując niezwykłą precyzję i efektywność. Dowiedz się, dlaczego są one...
-
-
-
-
-